| کد خبر: 175991 |

◄ کم‌لطفی دولت به حمل‌ونقل عمومی کرج

شش سال است هیچ اتوبوس یارانه‌ای به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرج اضافه داده نشده است. مجید استادکاظمی، سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج با اعلام این خبر گفت: پیش‌ازاین هرسال دولت تعدادی اتوبوس دراختیار شهرداری قرار می‌داد که این واگذاری بخش زیادی از نیاز سیستم حمل‌ونقل عمومی شهرها را تأمین می‌کرد.

تین نیوز

شش سال است هیچ اتوبوس یارانه‌ای به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرج اضافه داده نشده است.

مجید استادکاظمی، سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج با اعلام این خبر گفت: پیش‌ از این هر سال دولت تعدادی اتوبوس در اختیار شهرداری قرار می‌داد که این واگذاری بخش زیادی از نیاز سیستم حمل‌ونقل عمومی شهرها را تأمین می‌کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، استادکاظمی با اشاره به چگونگی تأمین هزینه‌های خرید این اتوبوس‌های یارانه‌ای افزود: دولت 85 درصد هزینه این اتوبوس‌ها را پرداخت و مابقی را نیز شهرداری‌ها تأمین می‌کردند.

این مسئول توضیح داد: از شش سال پیش که اتوبوس یارانه‌ای به شهرداری‌ها واگذار نمی‌شود، شهرداری کرج موفق به خرید اتوبوس جدیدی نشده چون قیمت اتوبوس هرسال به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته و اعتبارات محدود اجازه خرید نمی‌دهد.

استادکاظمی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرج اظهارکرد: عمر مفید هر دستگاه اتوبوس حدود 10 سال است؛ ولی درحال‌حاضر برخی از اتوبوس‌های کرج سنشان از 10 سال بیشتر است که این امر کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان را کاهش می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: برای این‌که ناوگان اتوبوس‌رانی کرج نفسی تازه کند حداقل باید 250 دستگاه اتوبوس نو به شهر اضافه شود.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج با اعلام اینکه شهرداری درصدد است هزینه‌های موردنیاز خرید این اتوبوس‌ها که با نرخ امروزی دلار 200 میلیاردتومان است را در قالب تهاتر تأمین کند، گفت: شورای‌شهر مصوبه این طرح را به تصویب رسانده و امیدواریم به‌زودی اقدامات لازم برای خرید این اتوبوس‌ها از شرکت‌های معتبر خودروسازی آغاز شود.

استادکاظمی گفت: تا زمان اضافه شدن این اتوبوس‌ها ضرورت دارد اتوبوس‌های موجود نوسازی و بهسازی شوند تا بتوانند نیازهای شهروندان را تا حدودی رفع کنند که این مهم نیازمند هفت میلیاردتومان بودجه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.