| کد خبر: 175933 |

◄ ایستگاه محمدیه نیازمند تأمین اعتبار ویژه

مدیرکل راه‌آهن استان قم مشکلات ایستگاه محمدیه را بسیار زیاد و نیازمند تأمین اعتبار ویژه از طرف استان اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن استان قم مشکلات ایستگاه محمدیه را بسیار زیاد و نیازمند تأمین اعتبار ویژه از طرف استان اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، محسن اعتماد مهم‌ترین مشکل مسیر 20 کیلومتری ایستگاه محمدیه تا قم را جاده دسترسی نامناسب از جنت‌آباد تا ایستگاه قطار عنوان کرد و گفت: تاریکی مسیر، آسفالت نامناسب و نیازمند مرمت و اصلاح حجم  زیادی از اعتراضات و انتقادات مردم را درپی داشته است.

او با بیان اینکه در 20 سال گذشته هیچ نوع امکانات رفاهی مناسبی به این مجموعه اضافه نشده است، گفت: در این ایستگاه امکانات رفاهی بسیار کم است و نیازمند عزم جدی شهرداری و استانداری است و البته فضای مناسب را در اختیار آن‌ها قرار دهیم خواهیم داد.

این مقام مسئول گفت: تا به امروز 3 میلیارد تومان پروژه‌های مختلف  اعم از مناسب‌سازی برای تردد مردم، ساخت سکو، توسعه ایستگاه، دوربین‌های مداربسته و حضور پلیس‌راه آهن و ساخت سرویس بهداشتی و محوطه‌سازی در این ایستگاه  اجرا کردیم و سعی کردیم حق شهروندی را تا حدودی رعایت کنیم .

اعتماد به سرویس‌دهی اتوبوس‌رانی 2 بار در روز از ایستگاه مرکزی به ایستگاه محمدیه اشاره کرد و گفت: ایستگاه محمدیه نیازمند نگاهی بلندمدت و  بهره‌گیری از خدمات مناسب تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی و همچنین وصل شدن به خطوط ریلی مانند مترو و قطار سریع‌السیر‌است.

او به ایستگاه مرکزی قم اشاره کرد و گفت: ایستگاه محمدیه دارای هزاران مشکل است که هیچ ارگانی حاضر به همکاری نیست و مردم نباید به خاطر یک سفر مجبور باشند به 20 کیلومتر خارج شهر باوجوداین خطرات تردد کنند و باید با یک استراتژی ایستگاه مرکزی شهر به‌عنوان یک هاب مورداستفاده گسترده قرار گیرد.

مدیرکل راه‌آهن استان قم  گفت: از امروز باید به فکر 100 سال آینده باشیم و با چنین دورنگری و آینده‌نگری به راه‌آهن نگاه کنیم تا بتوانیم تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم.

اعتماد به مشکل ساخت و ساز منازل مسکونی در حریم راه‌آهن به دلیل صدور مجوز از طرف شهرداری از 80 سال قبل اشاره کرد و گفت: رفع این مشکل وظیفه شهرداری است اما ما این آمادگی داریم تا با همکاری شهرداری این مشکل را حل کنیم، البته این همکاری را اداره کل راه‌آهن استان  با ساخت دو زیرگذر به سمت جنوب  قم با هزینه 800 میلیارد تومان  شروع کرده و مردم به سمت نیروگاه راحت رفت‌وآمد می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 2 0

    ایستگاه محمدیه یک ایستگاه میان راهی وسط بیابانه و هیچ ربطی به قم نداره. نمی دانم روی چه سیاستی مسئولین وقت قم حاضر شدند که این ایستگاه وسط بیابان به نام مردم قم باشد جز آن که خواستند قطار مسافت بیشتری طی نکند و وارد شهر نشود که اگر چنین باشد پس چرا فقط قم؟ این سیاست اگر مورد قبول باشد پس باید ایستگاه همه شهر ها حذف شود و اصلا هیچ قطاری وارد هیچ شهری نشود این که نشد استدلال و حال آن که مقصد ریلی قم یکی از اهداف اصلی مسافران این شهره و سزاوار نیست این گونه با مردم قم معامله غیر منصفانه بشود