| کد خبر: 175931 |

مدیرکل راه‌آهن زاگرس خبر داد:

◄ حمل روزانه محصولات پتروشیمی خرمشهر با ۱۵ واگن

هم‌زمان با ادامه رایزنی‌ها برای جذب بار از پتروشیمی بندر خرمشهر، این پتروشیمی متعهد شد، روزانه ۱۵ واگن بار در مسیر اندیمشک تا خرمشهر، ارائه کند.

تین نیوز

هم‌زمان با ادامه رایزنی‌ها برای جذب بار از پتروشیمی بندر خرمشهر، این پتروشیمی متعهد شد، روزانه ۱۵ واگن بار در مسیر اندیمشک تا خرمشهر، ارائه کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهرداد انصاری مدیرکل راه‌آهن زاگرس، درباره برنامه‌های در دست اجرای این اداره‌کل گفت: در بخش بازرگانی تمام خطوط فرعی و چشمه‌های باری از شوشتر تا تنگ هفت شناسایی و پیشنهاد برای اتصال به آن‌ها داده‌شده تا حمل‌ونقل و بارگیری در منطقه افزایش یابد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و حجم بالای بارگیری ریلی از بندرها در این اداره‌کل افزود: به دلیل تقاضا‌ی بالا برای حمل بار، بارگیری از حوزه مبدا (بندرها) را در اولویت قرار داده و در حال حاضر هیچ بار رسوبی نداریم.

انصاری با اشاره به شناسایی بیش از ۱۵ تا ۱۶ چشمه بار در محور جنوب، از رایزنی برای جذب بار خبر داد و گفت: درصدد هستیم ۵۰۰ هزار تن بار فولاد را از کارخانه فولاد اهواز، بارگیری و در اندیمشک یا دوکوهه یا یکی از ایستگاه‌های اداره کل تخلیه کنیم. همچنین یکی از حوزه‌های باری این اداره کل پاک چوب است که کارخانه آن در شهر صنعتی شوشتر و هفت‌تپه واقع‌شده و رایزنی‌ها برای تخلیه و بارگیری بارهای این کارخانه در جریان است.

استقبال از قطارهای حومه‌ای

از سوی دیگر مدیرکل راه‌آهن زاگرس ضمن تشریح اقدامات انجام‌گرفته برای افزایش ایمنی، بهره‌وری و رضایت مشتریان راه‌آهن در این اداره‌کل گفت: قطار حومه‌ای (۹۴۰-۹۴۱) قبلا از دورود به سمت چمسنگر سیر می‌کرد که پس از راه‌اندازی قطار حومه‌ای جدید اندیمشک-دورود، مسیر آن را تا اندیمشک افزایش دادیم.

وی با اشاره به این‌که این دومین قطار ریل باس است که در این زمینه به کار گرفته‌شده است، از استقبال مسافران از این قطار حومه‌ای خبر داد و گفت: پس از راه‌اندازی این قطار بالغ‌بر ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش جابه‌جایی مسافر را در این منطقه، نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

انصاری بابیان این‌که ظرفیت این قطارها در حال حاضر کامل است، ابراز امیدواری کرد این خدمات در آینده افزایش یابد.

وی اضافه کرد: اداره‌کل راه‌آهن زاگرس در نظر دارد تا میزان رضایتمندی مسافران را تا پایان سال جاری به ۳۰‌درصد افزایش دهد.

انصاری بابیان این‌که در نظرسنجی‌هایی که توسط همکاران حوزه مسافری راه‌آهن انجام‌شده، رضایتمندی مسافران در اوایل سال نسبت به سال گذشته افزایش مناسبی داشته است، اضافه کرد: امسال ساخت مسجد دوکوهه به اتمام و بهره‌برداری رسید و اقداماتی نیز برای زیباسازی محیط و ارائه خدمت به مسافران و همکاران در ایستگاه اندیمشک انجام شد.

رشد ۱۸ درصدی مسافر

در همین حال مدیرکل راه‌آهن زاگرس از رشد ۱۸ درصدی تعداد مسافر در ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در شش ماه نخست سال گذشته ۲۲۵ هزار نفر مسافر توسط ناوگان ریلی این اداره‌کل جابه‌جاشده که این میزان در سال جاری به ۲۶۷‌هزار نفر افزایش‌یافته و این مسافران توسط ۳۰۰۷ رام قطار جابه‌جاشده‌اند.

وی بابیان این‌که برای جذب مسافر اقداماتی از قبیل تهویه دار کردن سالن‌های قطار حومه‌ای اندیمشک –دورود انجام‌شده است، افزود: همچنین براساس نظرسنجی از مسافران، ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای تغییر داده‌شده است.

اقدامات عمرانی

هم‌چنین مدیرکل راه‌آهن زاگرس از ساخت سکوهایی در بلاک‌ها برای پیاده و سوارشدن مسافران خبر داد و گفت: بعد از گذشت ۷۰ تا ۸۰ سال از ساخت این محور، در حال حاضر این سکوها ساخته و در حال استفاده است.

وی در تشریح دیگر اقدامات عمرانی در اداره‌کل زاگرس، افزود: بسیاری از مناطق در این اداره‌کل برق‌رسانی شده، مساجد و برخی از سکوها ازجمله سکوی هفت‌تپه، شوش و دوکوهه بازسازی‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.