| کد خبر: 175927 |

بررسی توسعه ریلی در گفت‌وگو با مدیرکل راه‌آهن یزد:

◄ ایجاد غرفه گردشگری در ایستگاه راه‌آهن یزد

غرفه گردشگری در ایستگاه راه‌آهن یزد ایجاد شد

تین نیوز

به‌منظور توسعه زیرساخت‌های مسافری در استان یزد با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، غرفه گردشگری در ایستگاه راه‌آهن یزد ایجادشده است.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید مصطفی داوودی مدیرکل راه‌آهن یزد با اشاره به این‌که یزد در مثلث طلایی گردشگری کشور قرار دارد، گفت: اطلاعات موردنیاز گردشگران در این غرفه به گردشگران ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌چنین هماهنگی‌های لازم برای بازدید گردشگران از مراکز گردشگری، در این غرفه انجام می‌شود.

وی بابیان این‌که، ۲۵ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های مسافری در دو ایستگاه یزد و بافق اختصاص داده‌شده، افزود: پس از اخذ نتیجه مناقصه، عملیات اجرایی توسعه زیرساخت‌های این دو ایستگاه آغاز خواهد شد.

داوودی با یادآوری این‌که توسعه و بهسازی ایستگاه‌های نایین، اردکان و میبد نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد، در مورد پروژه‌های در حال اجرای این اداره‌کل، گفت: ۷۰‌میلیارد ریال پروژه‌های در حال اجرا در این اداره‌کل تعریف‌شده است که ازجمله آن می‌توان به مسقف کردن سکوی یک و دو ایستگاه یزد به مساحت ۱۲‌هزار مترمربع، توسعه انبار سوخت مبارکه، موتورخانه حرارتی و احداث نمازخانه ایستگاه نایین اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که تا پایان امسال ۴۰‌میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی ایستگاه اداره کل راه‌آهن یزد تخصیص داده‌شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساخت ریلی کشور، پروژه بافق-زرین‌شهر به طول ۵۰۰ کیلومتر است که ۲۵۰ کیلومتر آن در یزد واقع‌شده و ۵۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه‌آهن یزد بابیان این‌که ۲۰۰ کیلومتر باقی‌مانده این مسیر ۷۵‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اضافه کرد: برای اتمام این پروژه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار، این پروژه در سه ماهه اول سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ساخت کارخانه‌های تعمیر لکوموتیو در یزد را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این اداره‌کل خواند و گفت: تاکنون حدود صدمیلیارد ریال برای این پروژه هزینه و حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم در سه‌ماهه اول سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه بابیان این‌که این اداره‌کل در حال مذاکرات اولیه با استانداری یزد برای راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای یزد است، افزود: پیش‌نویس و تفاهم‌نامه راه‌اندازی این قطارها آماده‌شده و قرار است از شهر عقدا تا مهریز قرار حومه‌ای برقرار شود.

احداث قطار حومه‌ای عقدا – مهریز از سال ۹۸

داوودی بابیان این‌که در فاصله میان عقدا و مهریز پنج‌شهر بافاصله‌های کوتاه قرار دارند که از خدمات قطارهای حومه‌ای بهره خواهند برد، اضافه کرد: از سال گذشته مشاوری برای احداث این پروژه، تعیین و مطالعات اولیه و هماهنگی با استانداری و اداره‌کل راه و شهرسازی انجام‌شده که به‌محض امضای پیش‌نویس، عملیات اجرای این قطار حومه‌ای آغاز خواهد شد.

وی تشریح کرد: ازآنجاکه احداث این قطار حومه‌ای، اقدامی چهار جانبه است، توافقات اولیه انجام‌شده و تعهدات طرفین در حال ارزیابی است و امیدواریم که با امضای این توافقنامه در سال جاری، بتوانیم عملیات اجرایی این قطار حومه‌ای را از سال ۹۸ آغاز کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.