| کد خبر: 175891 |

خانعلی:

◄ برای حمل مواد غذایی کامیون کافی هست/مشکل افزایش هزینه‌های کامیونداران به دلار است

هر تعداد کامیونی که اتحادیه‌های حمل مواد غذایی بخواهند موجود است و یخچال‌داران در راستای اهداف تنظیم بازار از ابتدا تصمیم گرفتند اعتراضات خود را به‌صورت مکتوب و از طریق نمایندگانشان منعکس کنند.

تین نیوز

عبدالله خانعلی رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: اختلال در بخش حمل‌ونقل به یخچال داران مربوط نمی‌شود.

او در خصوص اظهارات چندی پیش رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران که گفته بود اختلال در حمل‌ونقل عامل گرانی تخم‌مرغ است، توضیح داد: هر تعداد کامیونی که اتحادیه‌های حمل مواد غذایی بخواهند موجود است و یخچال‌داران در راستای اهداف تنظیم بازار از ابتدا تصمیم گرفتند اعتراضات خود را به‌صورت مکتوب و از طریق نمایندگانشان منعکس کنند.

خانعلی با توضیح این‌که اگر مواد خوراکی به‌موقع به بازار نرسد احتکار به وجود می‌آید و قیمت مواد خوراکی افزایش خواهد یافت، گفت: ما منکر این نیستیم که در مقطعی کامیون‌ها به دلیل عدم صرفه اقتصادی کار را بر زمین گذاشتند. متاسفانه در آن برهه اصرار بر کرایه توافقی باعث شد که سوتفاهامات جدی بین صاحب کالا و حمل‌کننده بار به وجود آید.

وی ادامه داد: سال گذشته برای حمل مواد غذایی به قطر نرخ کرایه توافقی  8‌میلیون تومان معادل 2500 دلار بود، صاحبان کالا اصرار دارند که امسال هم همان هشت میلیون را برای حمل بار در این مسیر به راننده کامیون بدهد که معادل 500 دلار است.

او بابیان این‌که مشکل این است که دریافتی‌ها به تومان و مخارج کامیون‌دارن به دلار است، گفت: سال گذشته یک جفت  لاستیک میشلن 8 میلیون تومان بود و امسال 22 میلیون تومان است و بنابراین گاهی عدم صرفه اقتصادی باعث قبول بار می‌شود و این عدم توازن باعث شده که گاهی بار به‌موقع به بازار نرسد.

خانعلی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواست که با اصلاح موضوع کرایه توافقی و هم‌چنین سیاست‌های اصلاحی خود، نقش‌آفرینی بیش‌تری در اصلاح روابط صاحب کالا و راننده کامیون داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.