| کد خبر: 175881 |

◄ امضای تفاهم‌نامه‌ خرید ۳۰۰ اتوبوس برای ناوگان شهری اصفهان

تفاهم‌نامه‌ خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان شهری اصفهان منعقدشده است.

تین نیوز

تفاهم‌نامه‌ خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان شهری اصفهان منعقدشده است.

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان با اعلام این خبر گفت: ۵۰ درصد هزینه این اتوبوس‌ها از سوی دولت، ۳۰ درصد از محل تسهیلات بانکی و ۲۰ درصد را نیز شهرداری پرداخت خواهد کرد که با استفاده از این ظرفیت می‌توان طی دو سال آینده کل ناوگان اتوبوس‌رانی را نوسازی کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایمنا، نوروزی با حضور در مجمع عمومی اتوبوس‌رانی شهرداری اصفهان اظهارکرد: رفع مشکلات حوزه حمل‌ونقل و به‌ویژه اتوبوس‌رانی در دستورکار قرار دارد که در این راستا تاکنون دو خط جدید ۷۲ و ۵۶ در مناطق محروم شهر راه‌اندازی شد که رضایتمندی شهروندان را نیز به‌دنبال داشت.

او افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته ماده ۱۴۱ از اتوبوس‌رانی برداشته می‌شود، برای این مهم در پایان راه هستیم و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

شهردار اصفهان به برخی نارضایتی‌های ایجادشده در سازمان اتوبوس‌رانی اشاره کرد و گفت: نارضایتی‌ها به‌دنبال تأخیر ۲۱ روزه در پرداخت حقوق شهریورماه انجام‌شده بود، درحالی‌که در روزی که نارضایتی‌ها اعلام شد حقوق این افراد به حسابشان واریزشده بود؛ دلیل تأخیر آن نیز پرداخت سه میلیاردتومان پاداش سالانه و یک میلیاردتومان حق بیمه مردادماه قبل از واریز حقوق بود.

نوروزی ادامه داد: امسال با افزایش شدید قیمت‌ها مواجه شدیم تا جایی که برای خرید اجناس برای اتوبوس‌ها با چهار برابر قیمت مواجه هستیم.

او از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست کرد: در نرخ بلیت اتوبوس‌ها بازنگری کنند، زیرا نمی‌توان با ۷۰۰ تومان بلیت، لاستیک اتوبوس که چهار برابر قیمت قبل شده، خریداری کرد.

شهردار اصفهان به خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده و ۳۰ دستگاه اتوبوس در دست بازسازی است.

او بابیان اینکه تعداد اتوبوس‌های فرسوده زیاد است، ادامه داد: شهر توان تحمل بیش از این را ندارد و ما سعی کردیم طی یک سال اخیر کمی از سنگینی آلودگی‌ها را کم کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: درخصوص خرید اتوبوس‌های جدید خرید اتوبوس‌های گازسوز را مطرح کردیم، البته اگر بتوانیم زیرساخت‌های استفاده از اتوبوس‌های برقی را داشته باشیم از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

نوروزی درباره خصوصی‌سازی ناوگان اتوبوس‌رانی نیز گفت: هدف از این طرح ارائه خدمات بهتر به شهروندان است، اما درگذشته واگذاری ۶۰۰ دستگاه اتوبوس بدون واگذاری‌ راننده امری اشتباه بوده است، چراکه وقتی اتوبوس واگذار می‌شود باید تبعات آن نیز به بخش‌خصوصی واگذار شود، شهرداری اصفهان با کنترل دقیق و منظم درصدد رفع مشکلات و نارضایتی مردم از خدمات اتوبوس‌رانی است.

او بابیان اینکه مدهای مختلف حمل‌ونقلی در همه دنیا وجود دارد و ما نیز باید از آخرین تکنولوژی‌ها برای این مهم استفاده کنیم، گفت: راه‌اندازی تراموا را از غرب به شرق در حاشیه رودخانه و از میدان جمهوری به میدان آزادی در دستورکار داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    درامد مردم به ریال هست و خرج به دلار!
    با این وضع نمیشه از راننده توقع قسط دادن داشت!