| کد خبر: 175860 |

◄ صدور 484 مجوز پروازی در ایام اربعین حسینی

پروازهای اربعین از دو روز دیگر آغاز می‌شود.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز پروازهای اربعین از دوم آبان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده بابیان این‌که تاکنون 484‌مجوز پروازی برای شرکت‌های هواپیمایی در ایام اربعین صادرشده است، گفت: از این تعداد 397 مجوز برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و 87 مجوز برای شرکت هواپیمایی العراقیه صادر شده است.

وی تصریح کرد: تعداد دفاتر فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی 17 دفتر و تعداد دفاتر فروش بلیت شرکت هواپیمایی العراقیه هفت دفتر اعلام‌شده همچنین تعداد سایت‌های فروش اینترنتی شرکت العراقیه 5 مرکز و تعداد سایت‌های فروش اینترنتی شرکت‌های ایرانی 5 مرکز تعیین‌شده که بر روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس www.cao.ir در دسترس است.

جعفرزاده افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بازرسی منسجم توسط بازرسان دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری به‌اتفاق سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت به‌صورت مستمر از آغاز پروازها تا پایان پروازهای اربعین انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری هم‌چنین گفت: با عنایت به افزایش پروازهای شرکت‌های هواپیمایی به مقصد کشور عراق در ایام اربعین حسینی و به‌منظور حفظ و ارتقا هر چه بیش‌تر ایمنی زائران کربلای معلی، برنامه ویژه‌ای برای بازرسی از هواپیماهای آماده‌به‌خدمت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و عراقی از تاریخ اول آبان تا 12 آبان در دو فرودگاه امام و شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به‌عنوان پرترافیک‌تریم فرودگاه‌ها اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: بازرسان استاندارد پرواز در قالب پنج تیم بازرسی و در ساعات مختلف شبانه‌روز در این ایام به رعایت الزامات مختلف فنی-عملیاتی از سوی شرکت‌های پروازی هوایی نظارت خواهند کرد بازرسی‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد که موجب تاخیر پروازها نشود این بازرسی‌ها با رویه جدید و مطابق مقرراتی که در اتحادیه اروپا نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد، اجرا می‌شود.

جعفرزاده بابیان این‌که در سامانه حقوق مسافر امکان درخواست شکایت به‌صورت ویژه در خصوص پروازهای اربعین راه‌اندازی شده است توصیه کرد: زائران می‌توانند هرگونه تخلف احتمالی را از این طریق اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.