| کد خبر: 175859 |

◄ درآمد کارگران یک‌سوم هزینه خانوار را تامین می‌کند

عضو کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه درآمد کارگران نهایتا ۳۳ درصد هزینه خانوار را تامین می‌کند، اولین وظیفه وزیر جدید کار را رسیدگی به حقوق کارگران عنوان کرد.

تین نیوز

عضو کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه درآمد کارگران نهایتاً ۳۳ درصد هزینه خانوار را تامین می‌کند، اولین وظیفه وزیر جدید کار را رسیدگی به حقوق کارگران عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، علی خدایی گفت: نخستین وظیفه وزیر آینده جبران اتفاقات و نارسایی‌های روابط کار در دو ماه گذشته ازجمله پیگیری سریع راهکار افزایش قدرت خرید کارگران با توجه به نوسانات اقتصادی با تشکیل شورای عالی کار است.

او افزود: بر اساس آمار رسمی سازمان تامین اجتماعی بیش از ۸۰ درصد کارگران، دریافتی کمتر از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دارند که با این تحلیل قطعا دریافتی ۹۰ درصد کارگران کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است.

این عضو کارگری شورای عالی کار تاکید کرد:  در حال حاضر میزان درآمد کارگران نهایتاً می‌تواند ۳۳ درصد از هزینه خانوار را تامین کند و برای تامین هزینه‌های یک خانوار سه نفره، کارگر سرپرست خانوار باید سه شغله باشند یا هر سه عضو خانواده باید شاغل باشند.

خدایی گفت: اگر تصمیمی برای ترمیم مزد جامعه کارگری در میانه سال گرفته نشود، مطمئنا در پایان سال یک فاصله عمیق بین دستمزد و معیشت ایجاد خواهد شد.

او به برکناری وزیر کار در شرایط حساس معیشتی کارگران اشاره کرد و گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم مزید بر علت شد چون معاون روابط کار وزیر که دبیری شورای عالی کار را نیز بر عهده دارد، مشمول این قانون شد و استعفای خود را ارائه داد؛ باز هم در این شرایط طبیعی است فردی که استعفای خود را تقدیم کرده است وارد تصمیمات پر ریسک مانند دستمزد نمی‌شود.

بررسی نشدن مجدد حقوق کارگران در حالی است که جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور از  بررسی پیشنهاد ترمیم حقوق کارکنان دولت با موافقت رئیس‌جمهور خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.