| کد خبر: 175856 |

معاون امور فرودگاهی اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی تاکید کرد:

◄ ضرورت توجه کامل به فاصله‌های استاندارد باندهای مهرآباد

ظرفیت پذیرش پرواز با استفاده از دو باند فرودگاه افزایش یافت.

تین نیوز

معاون امور فرودگاهی اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی با ابراز خرسندی از اتمام پروژه بزرگ بهسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد تاکید کرد: برای استفاده هم‌زمان از باندهای 29 چپ و 29 راست این فرودگاه باید فاصله دو باند و نیز فاصله بندها از موانع پروازی کاملا استاندارد باشد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حبیب داوودی‌دانا بابیان این مطلب عنوان کرد: با فراهم شدن شرایط لازم برای استفاده هم‌زمان از دو باند فرودگاه مهرآباد کنترلرها می‌توانند ترافیک بیشتری را هندل کنند و افزایش ظرفیت پروازی فرودگاه در خدمت‌رسانی بیشتر به مسافران نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

معاون امور فرودگاهی اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی هم‌چنین بابیان این‌که استفاده‌کنندگان مستقیم از باندهای فرودگاهی خلبانان هستند و برای کنترلرها روکش مناسب باند و انجام سریع‌تر روند نشست‌وبرخاست اهمیت دارد، گفت: استفاده از باندهای بتنی در دنیا سابقه زیادی دارد و از نمونه‌های آن می‌توان به فرودگاه آتاتورک در استانبول اشاره کرد.

وی توضیح داد: بااین‌که باندهای بتنی در مقایسه با باندهای نرم آسفالت، سخت هستند و نشست‌وبرخاست در آن‌ها دشوارتر است و از سوی دیگر ضربه‌های وارد به هواپیما در زمان نشست‌وبرخاست در باندهای بتنی بیش‌تر است، درعین‌حال باندهای بتنی ماندگاری بیشتری دارند و هواپیماهای سنگین از آن‌ها آسان‌تر استفاده می‌کنند.

معاون امور فرودگاهی اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی هم‌چنین گفت: در فرودگاه‌هایی که از دو باند استفاده می‌شود، بهتر است، یکی بتنی و دیگری آسفالت باشد و از این نظر استفاده هم‌زمان از باند 29‌راست به‌عنوان باند بتنی و 29‌چپ به‌عنوان باند آسفالت می‌تواند به بهترین نحو ظرفیت پرواز را افزایش دهد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.