| کد خبر: 175853 |

آخرین مهلت ثبت شماره شبا برای سهام عدالت

امروز آخرین مهلت برای ثبت شماره شبای بانکی برای دریافت سود سهام عدالت سال مالی ۹۵ است و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

تین نیوز

امروز آخرین مهلت برای ثبت شماره شبای بانکی برای دریافت سود سهام عدالت سال مالی ۹۵ است و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، فروردین سال ۱۳۹۶ بود که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد مشمولان سهام عدالت می‌توانند با ورود به سامانه سهام عدالت، شماره شبای بانکی خود را وارد کنند تا در زمان توزیع سود سهام عدالت، این سازمان از طریق آن شماره شبای بانکی اقدام به واریز مبلغ سود کند.

بعد از اینکه مشمولان سهام عدالت شماره حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت وارد کردند، سازمان خصوصی‌سازی با همکاری بانک مرکزی  اقدام به راستی‌آزمایی آن‌ شماره‌ها کرد تا در صورت تایید سود سهام عدالت سال ۹۵ را به حساب مشمولان واریز کند.

در این راستا سازمان خصوصی‌سازی مشمولان را به ۲۰ گروه دسته‌بندی و به ترتیب سود سهام عدالت را به حساب آنها واریز و در تاریخ یکم تیرماه سامانه سهام عدالت را غیرفعال کرد.

مشمولین دارای سهام یک میلیون تومان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، مشمولین دارای سهام ۵۳۲ هزار تومان مبلغ ۸۰ هزا تومان و برای کمتر و یا بیشتر از سهام ۵۳۲ هزار تومان مبلغ متناسبی دریافت کردند.

در این میان با توجه به عدم ثبت شماره شبای بانکی تعدادی از مشمولان سهام عدالت در سامانه، در تاریخ ۲۴ تیرماه مجدد مهلت ثبت شماره شبانی بانکی تمدید و سامانه تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه فعال شد.

اگرچه طبق اعلام سازمان خصوصی سازی ۱۵ مرداد ماه آخرین مهلت برای ثبت شماره شبای بانکی بود اما در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بنا شد تا این مهلت حداکثر تا پایان مهرماه سال جاری برای مشمولان تمدید شود.

بر اساس این مصوبه، این مهلت حداکثر تا پایان مهر سال جاری برای مشمولان تمدید شده است و پس از پایان مهرماه به هیچ وجه مشمولان سهام عدالت که شماره شبا بانکی اعلام نکرده‌ باشند، اجازه این کار را نخواهند داشت.

البته این مساله به معنای ثبت نام جدید از افراد برای دریافت سود سهام عدالت نیست و سازمان خصوصی سازی اعلام کرده هیچگونه برنامه و مجوز قانونی برای ثبت نام جدید از افراد برای دریافت سهام عدالت ندارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.