| کد خبر: 175839 |

◄ چارتری شدن قطار گردشگری خراسان را رونق می‌دهد

مدیر کل راه‌آهن خراسان از آمادگی راه‌اندازی قطارهای گردشگری در این استان تاکید کرد و برخی مشکلات را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیر کل راه‌آهن خراسان از آمادگی راه‌اندازی قطارهای گردشگری در این استان تاکید کرد و برخی مشکلات را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد‌هادی ضیایی‌مهر گفت: بارها به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرده‌ایم که آماده راه‌اندازی قطارهای گردشگری را داریم اما تاکنون اقدامی از سوی آنان مشاهده نشده است.

او افزود: مسیر مشهد-نیشابور برای راه‌اندازی تورهای یک روزه، بسیار مناسب است و یک شرکت مسافرتی می‌تواند متولی پذیرش و فروش بلیت در این مسیر باشد.

مدیر‌کل راه‌آهن خراسان اظهار داشت: هفته گذشته  قطار گردشگری مشهد-نیشابور در قالب تور ریلی و با هزینه اندک برای جمعی از کارمندان راه‌آهن خراسان راهی نیشابور شدند و این امکان برای همه دستگاه‌ها و شرکت‌های مسافرتی استان فراهم است.

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: پیش از ماه مبارک رمضان امسال دو رام قطار گردشگری در مسیر مشهد-نیشابور تردد داشتند که شرکت‌های مسافرتی از تامین مسافر آن ناتوان بودند و به ناچار طی مکاتبه‌ای با دانشگاه فردوسی مشهد از ظرفیت دانشجویان علاقه‌مند برای سفر یک روزه به نیشابور استفاده شد.

او به نقش مهم اطلاع‌رسانی در باره این قطارها تاکید کرد و اظهار داشت: باید شرکت‌های مسافرتی و انجمن صنفی آنان در این زمینه فعال‌تر شوند و قرار است برای راه‌اندازی مجدد این قطارها با مدیر کل راه‌آهن خراسان جلساتی برگزار شود.

مکرکی‌فر مسیر گردشگری ریلی به تربت حیدریه، خواف و آسبادهای این منطقه را از دیگر مقاصد گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: زمان رسیدن مسافر به خواف از طریق خطوط ریلی ساعت 2 بامداد است که زمان مناسبی نیست.

سعید ولی‌زاده، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان‌رضوی نیز گفت: اگر ظرفیت قطار گردشگری به صورت چارتر و با تخفیف به چارترکننده ارائه شود می‌توان شاهد ورود آنان در این عرصه بود.

او افزود: به تمام شرکت‌ها امکان ارائه قطارهای گردشگری در مسیرهای مشهد-نیشابور و مشهد-خواف اعلام شده است اما پس از راه‌اندازی قطار نیشابور از دو ماه قبل تاکنون پیشنهادی دریافت نشده است.

وی گفت: اکنون نیز زمان کاهش سفرها فرا رسیده و شاید در زمان افزایش و اوج مسافرت‌ها گرایش برای استفاده از قطارهای گردشگری افزایش یابد.

حسن زمانیان، رئیس گروه مسافری اداره‌کل راه‌آهن شرق نیز گفت: این اداره‌کل برای راه‌اندازی قطارهای خاص گردشگری اعلام آمادگی کرده است و تاکنون دو بار با اداره میراث فرهنگی خواف جلساتی را ترتیب داده ایم اما تاکنون از سوی شرکتها و متولیان امر گردشگری پاسخ قابل توجهی به ما داده نشده است.

او گفت: هم‌اکنون قطار تهران-خواف ساعت دو بامداد به خواف می‌رسد و امکان بهره‌برداری از آن به عنوان قطار گردشگری مناسب نیست چرا که این نوع قطار باید به صورت روزانه تردد کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.