| کد خبر: 175832 |

◄ لاریجانی قولی برای ادامه کار شهردار فعلی تهران نداده است

با توجه به بررسی‌های به عمل آمده تعداد 14 استاندار، 11 معاون استاندار، 5 فرماندار، 12 نفر از مدیران ستاد وزارت کشور، 12 نفر از ستاد 31 استانداری کشور و 15 شهردار بازنشسته هستند که باید صندلی‌های محل خدمت خود را ترک کنند.

تین نیوز

در حالی خبرهایی از زبان علی لاریجانی رئیس مجلس مبنی بر حل مشکل بازنشستگی محمدعلی افشانی شهردار تهران منتشر می‌شود که این خبر بلافاصله پس از انتشار از سوی نزدیکان دکتر لاریجانی تکذیب شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یک منبع موثق و نزدیک به رئیس مجلس مطلبی که دالّ بر رفع موانع ادامه کار شهردار تهران که به لاریجانی نسبت داده بود را رد کرده و گفت: پیرو مطالب منتشره در فضای مجازی و نقل قول‌های صورت گرفته از رییس مجلس درباره قول مساعدت نسبت به حل مشکل بازنشستگی شهردار تهران، یک منبع نزدیک به رییس مجلس این ادعاها را تکذیب کرد.

این منبع آگاه ادامه می‌دهد: در ملاقاتی که بنا به درخواست شهردار تهران صورت گرفت ، دکتر لاریجانی هیچ‌گونه قولی درباره حل موضوع بازنشستگی شهردار تهران در مجلس ندادند. رییس مجلس شورای اسلامی به صراحت به اطلاع شهردار تهران رساندند که باوجود  اینکه اقشار گوناگونی که با تصویب  اصلاحیه قانون منع بکار گیری بازنشستگان ، ناگزیر به کناره‌گیری هستند، درخواست اصلاح این قانون را دارند، ریاست مجلس در این موضوع ورود نمی کند اما مانعی هم برسر روند قانونی آن نخواهد بود.

این خبر در حالی منتشر شده است که امروز، سخنگوی وزارت کشور گفته است: 15 شهردار در سراسر کشور بازنشسته هستند و باید بروند.

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور: گفته است: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده تعداد 14 استاندار، 11 معاون استاندار، 5 فرماندار، 12 نفر از مدیران ستاد وزارت کشور، 12 نفر از ستاد 31 استانداری کشور و 15 شهردار بازنشسته هستند که باید صندلی‌های محل خدمت خود را ترک کنند.

به گزارش تین‌نیوز، علیرغم اعلام وابلاغ‌های صورت گرفته برخی اعتقاد دارند که سید محمدعلی افشانی می‌تواند بکار خود ادامه دهد و برای این کار خود استدلال‌های خاصی را نیز مطرح می‌کنند از جمله نامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران و استناد به برخی مواد قانونی هم از این دست هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.