| کد خبر: 175822 |

◄ توسعه فرودگاه رامسر در گرو همراهی مالکان

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران به اشاره به بی‌رغبتی شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پرواز در این فرودگاه به علت محدودیت و کوتاه باند خواستار همکاری و همراهی بیشتر مسئولان مرتبط برای رفع موانع پیش‌روی اجرای طرح توسعه ملی فرودگاه در این شهرشد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران به اشاره به بی‌رغبتی شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پرواز در این فرودگاه به علت محدودیت و کوتاه باند خواستار همکاری و همراهی بیش‌تر مسئولان مرتبط برای رفع موانع پیش روی اجرای طرح توسعه ملی فرودگاه در این شهرشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مهم ترین موانعی که تاکنون روند عملیات اجرایی این طرح ملی را دچار وقفه کرده می‌توان به حدود 70 واحد مسکونی، سه واحد آموزشی، مجتمع خدماتی، پذیرایی و اقامتی کوثر فدک و نیز آموزشکده فنی و حرفه‌ای ملاصدرا اشاره کرد که باید پس از خریداری عرصه و اعیان در اختیار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی قرار گیرد.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای ملاصدرای رامسر در این باره گفت : برای خریداری عرصه و اعیان این آموزشکده، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکنون حدود 35‌میلیارد ریال پرداخت کرده است و قرار بود در پایان سال تحصیلی 96 و 97 در زمان تخلیه حدود 15‌میلیارد ریال دیگر نیز پرداخت کند.

اسماعیل گوهررستمی افزود: به‌تازگی پس از انتخاب زمین برای ساخت بنای این آموزشکده به مساحت حدود هفت‌هزار و 600 متر پروانه دریافت شده و اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران نیز گفت: به‌دنبال پی‌گیری مدیر ارشد استان مازندران که در ماه جاری رخ داد، مقرر شد سازمان برنامه‌وبودجه ردیف اعتباری مستقل برای اجرای کامل طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر پیش‌بینی کند.

سعدالله وطن‌خواه گفت: فرودگاه مازندران باید با انتخاب کارشناس برای تعیین نرخ موانع موجود در مسیر اجرای کامل این طرح ملی از جمله مجتمع خدماتی، رفاهی و پذیرایی فدک متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام کند که درموعد مقرر کارشناس انتخاب و به استانداری معرفی شد و البته سپاه نیز باید کارشناس انتخاب می‌کرد که تاکنون نکرده است.

او با اشاره به آن‌که مالکان عرصه و اعیان در مسیر اجرای این طرح ملی نهادهای حقوقی هستند، گفت که اگر این همکاری وجود داشت امروز این طرح حدود 10 سال از آغاز عملیات اجرایی آن دچار تعلل نمی‌شد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران اظهار داشت: برای رفع موانع موجود در مسیر اجرای این طرح اعتبار ملی نیاز است و با این اوضاع اقتصادی کشور دولت هم‌توان پرداخت چنین اعتباری را ندارد بنابراین همکاری و همراهی مالکان برای رفع موانع موجود برای اجرای این طرح ملی لازم و ضروری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.