| کد خبر: 175816 |

معاون ساخت و توسعه راه‌ها:

◄ بهره‌برداری بخشی از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان

بخش دیگری از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌ها از تکمیل عملیات راه‌سازی و بهره‌برداری از بخش دیگری از بزرگراه بجنورد-جنگل گلستان خبر داد و گفت:‌ در راستای افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای هشت‌کیلومتر دیگر از بزرگراه بجنورد-جنگل گلستان به عنوان تنها کریدور غرب به شرق شمال کشور حدفاصل اسپاخو-چمن‌بید به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، محمدرضا کدخدازاده ضمن اعلام این خبر گفت:‌ محورهای مواصلاتی استان خراسان شمالی که بین دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار دارد، سالانه مسیر عبور و مرور بیش از 20میلیون نفر مسافر و زائر بارگاه ثامن‌الائمه علی‌ابن‌موسی‌الرضا است و به همین دلیل افزایش ایمنی در این مسیرها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی طول محور بجنورد-جنگل گلستان را 143 کیلومتر عنوان و اضافه کرد: تاکنون‌70 کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده که 15 کیلومتر در دولت دهم و 55 کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید تکمیل و زیر عبور قرارگرفته است که امروز شاهد بهره‌برداری هشت‌کیلومتر دیگر این محور حدفاصل اسپاخو تا چمن‌بید هستیم.

خادمی اظهار کرد: با توجه به این‌که مسیرهای طرفین هشت‌کیلومتر موصوف درگذشته به بزرگراه تبدیل‌شده بود، تکمیل و بهره‌برداری این قسمت ضمن افزایش قابل توجه طول پیوسته بزرگراه موجب رفع یکی از گلوگاه‌های حادثه‌ساز محور شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها ادامه داد: متاسفانه استان خراسان شمالی از نظر آمار سوانح جاده‌ای در رده سوم کشور قرار دارد و به‌همین منظور بالا بردن ایمنی محورهای موجود نقش مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای به همراه خواهد داشت.

وی افزود: محور بجنورد-جنگل گلستان به عنوان تنها کریدور غرب به شرق شمال کشور یکی از پرحادثه‌ترین محورهای این استان محسوب می‌شود و حدفاصل چمن‌بید-جنگل گلستان بیشترین آمار تصادفات رخ‌به‌رخ را به خود اختصاص داده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به بدهی حدود 1100 میلیارد ریالی طرح مذکور در تلاش هستیم تا با تامین اعتبار موردنیاز نسبت به تکمیل و بهره‌برداری مرحله‌ای بخش‌های باقیمانده محور مذکور اقدام شود.

کدخدازاده در ادامه تاکید کرد: محدوده اسپاخو تا چمن‌بید که شاهد بهره‌برداری از آن هستیم متاسفانه در سه سال گذشته بالغ‌بر 20 نفر تلفات جانی داشته و اقدامات صورت گرفته در این محور بخشی از تلاش ما در راستای کاهش این آمار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.