| کد خبر: 175797 |

◄ استفاده از بالن‌های اینترنتی در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه

با توجه به تجربه موفق سال گذشته در استفاده از بالن‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در مرز مهران، امسال سازمان فضایی ایران از این بالن‌ها در هر سه مرز فعال در مراسم اربعین استفاده خواهد کرد.

تین نیوز

با توجه به تجربه موفق سال گذشته در استفاده از بالن‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در مرز مهران، امسال سازمان فضایی ایران از این بالن‌ها در هر سه مرز فعال در مراسم اربعین استفاده خواهد کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علاوه‌بر خدمات اینترنتی این بالن‌ها در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه ارتباط پایدار خدمات ماهواره‌ای را برای نیروهای امدادی ایجاد خواهد کرد.

به گفته مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی، به‌دلیل حجم عظیم زائران اربعین، آنتن‌های BTS قادر به ایجاد ظرفیت لازم برای برقراری ارتباطات در مناطق مرزی نیستند و به همین دلیل استفاده از بالن‌های اینترنتی که خدمات اینترنت Wi-Fi را تا فاصله خاصی ارائه می‌کنند در دستورکار قرار گرفت.

رئیس سازمان فضایی بابیان اینکه این بالن‌ها توسط شرکت‌های داخلی و با همکاری پژوهشگاه فضایی طراحی و ساخته‌شده‌اند، ادامه داد: این دستاورد بیانگر بستر مناسب فضاپایه است؛ چراکه در این خدمت از ظرفیت بالن‌های اینترنت شبکه ارتباطی موردنیاز ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان فضایی ادامه داد: درصورتی‌که آنتن‌های BTS‌ها قطع شد، نیروهای امداد می‌توانند از طریق ماهواره بی‌سیم ارتباطات خود را حفظ کنند.

به گفته او این خدمات در حوزه امداد پزشکی است که ارتباطات آن از طریق سازمان فضایی برقرار می‌شود.

این بالن که بانام سامانه بام2 نامیده می‌شود، از فناوری 4G-LTE برای ارتباط با کاربران استفاده می‌کند که در آن ضمن افزایش چشمگیر در محدوده پوشش، از حدود یک کیلومتر به 10 کیلومتر، تعداد کاربران و نرخ داده قابل‌انتقال نیز چند برابر شده است. این بالن در پژوهشکده سامانه‌های حمل‌ونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته‌شده است.

درواقع بالن بام 2، در پی موفقیت عملکرد بالن اینترنتی بام 1 در مراسم اربعین سال قبل در مرز مهران و کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده زلزله غرب کشور ساخته‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.