| کد خبر: 175783 |

◄ سکوت سازمان حمایت برای قیمت‌گذاری خودرو یک‌ماهه شد

دوازدهم شهریور بود که محمد شریعتمداری، وزیر صنعت از حذف شورای رقابت در بحث قیمت‌گذاری خودرو خبرداد. باوجود بحث‌های بعدازاین تصمیم بالاخره در شورای سران سه قوه این خبر به تأیید رسید و قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان سپرده شد.

تین نیوز

دوازدهم شهریور بود که محمد شریعتمداری، وزیر صنعت از حذف شورای رقابت در بحث قیمت‌گذاری خودرو خبرداد. با وجود بحث‌های بعد از این تصمیم بالاخره در شورای سران سه قوه این خبر به تأیید رسید و قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان سپرده شد.

به گزارش تین‌نیوز، هنوز بعد از گذشت بیش از یک ماه هیچ خبری از قیمت‌گذاری خودرو نیست و التهاب در بازار هر روز بیشتر می‌شود.

از طرفی سازمان حمایت از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت است و این وزارت خانه در هیأت‌مدیره خودروسازان دارای کرسی است.

بحث بعدی درباره این سازمان عقبه آن است که در سال 91 قیمت خودروها را بیش از دو برابر مقدار معمول افزایش داد و حمایت خود از خودروسازان را در مقابل مصرف‌کنندگان به‌نوعی اثبات کرد.

حال سؤال اینجاست که در چنین شرایطی آیا این سازمان قادر خواهد بود از حقوق مصرف‌کنندگان در برابر خودروسازان به نحو شایسته‌ای دفاع کند یا مانند سال 91 به بهانه تحریم‌ها این سازمان تنها به دفاع از حقوق تولیدکنندگان خواهد پرداخت.

در شورای رقابت فرمولی برای قیمت‌گذاری تعیین‌شده بود که رابطه مستقیم با کیفیت خودروها داشت و با توجه به کیفیت خودرو، تورم بخشی و چند آیتم دیگر قیمت خودروها را مشخص می‌کرد؛ اما تاکنون سازمان حمایت چنین فرمولی ارائه نکرده و البته راه‌کار دیگری هم برای قیمت‌گذاری خودرو ارائه نکرده است.

به‌نظر می‌رسد این سازمان و وزارت متبوعش که وزیر آن هم استعفا داده برنامه مشخصی برای ساماندهی بازار خودرو ندارند و این بازار را رها کرده‌اند تا خودش به‌خودی‌خود به تعادل برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.