| کد خبر: 175658 |

معاون وزیر راه خبر داد:

تردد زائران اربعین از محور شوش - چذابه تسهیل می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پل شهید ناجیان شهرستان شوش در راستای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی از محور شوش به سمت چذابه ساخته شده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پل شهید ناجیان شهرستان شوش در راستای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی از محور شوش به سمت چذابه ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در حاشیه مراسم افتتاح پل شهید ناجیان شهرستان شوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پل شهید دو سمت رودخانه کرخه را به یکدیگر متصل می کند که امروز در رفت و آمد زوار اربعین و کاهش ترافیک در مسیرهای دیگر بسیار موثر است.

وی افزود: این محور یکی از محورهای اصلی تردد کاروان های راهیان نور است که هر سال در مسیر شوش و مناطق عملیاتی فکه و فتح المبین تردد می کنند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح پل شهید ناجیان شهرستان شوش تصریح کرد: این پل در راستای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی از محور شوش به سمت چذابه ساخته شده است.

 

خادمی با اشاره به حاصلخیز بودن زمین های اطراف رودخانه کرخه ادامه داد: از لحاظ اقتصادی احداث این پل در شکوفایی اقتصادی منطقه تاثیر بسیار زیادی دارد زیرا محصولات کشاورزی منطقه در کوتاه ترین زمان ممکن از این طریق به بازار منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه احداث پل شهید ناجیان شوش یکی از مطالبات مردمی منطقه بود، خاطرنشان کرد: احداث این پل در کاهش سوانح، تسهیل تردد روستاییان منطقه بسیار موثر است و نقشی استراتژیک در اتصال شرق و غرب شوش به یکدیگر دارد.

به گزارش ایسنا، عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز با اشاره به جزییات پل شهید ناجیان شهرستان شوش گفت: احداث این پل به کاهش بار ترافیکی منطقه کمک می کند و رفت و آمد را برای روستاییان تسهیل می کند.

 

وی افزود: پل شهید ناجیان از نوع تیر باکسی (صندوقی) و کل طول پل احداث شده در منطقه ۲۶۸ متر است. این پل دارای ۷ دهانه با طول ۲۲ تا ۴۵ متر است و سازه آن دال بتنی مصلح یکپارچه است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: عرض این پل که امروز در شهرستان شوش به بهره برداری رسید، ۱۲ متر است که از این میزان ۱۰ متر از آن سواره رو و ۲ متر از آن پیاده رو است.

 

پورسلان عنوان کرد: طول جاده های دسترسی به پل حدود ۵۰۰ متر است. برای دسترسی راحت تر به این پل، جاده های انحرافی به طول ۱.۵ متر  و عرض ۷ متر احداث شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اعتبار هزینه شده برای اجرای این پل گفت: اعتبار هزینه شده برای ساخت پل شهید ناجیان شهرستان شوش ۱۵۰ میلیارد ریال است. این پل در مدت زمان یک سال ساخته و امروز با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.