| کد خبر: 175256 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ گام‌های نهایی تکمیل کریدور بزرگراهی جنوب در بوشهر

کمتر از 10درصد از عملیات اجرایی این کریدور در استان بوشهر باقی‌مانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد است و امیدواریم که 44کیلومتر باقی‌مانده آن را در سال‌های 97 و 98 به اتمام برسانیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی، در سفر به بوشهر، از راه‌های روستایی استان و پروژه‌های راه و بزرگراه در کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور بازدید کرد و در این باره گفت: کمتر از 10درصد از عملیات اجرایی این کریدور در استان بوشهر باقی‌مانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد است و امیدواریم که 44کیلومتر باقی‌مانده آن را در سال‌های 97 و 98 به اتمام برسانیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیراله خادمی در بازدید از محور اهرم-برازجان طول این مسیر را 53 کیلومتر اعلام کرد و افزود:‌21کیلومتر از این محور به صورت چهار خطه تکمیل‌شده و مابقی به صورت باند دوم با پیشرفت فیزیکی 25‌درصد در حال اجرا است که در صورت تامین قیر موردنیاز، 9‌کیلومتر از محور که اساس آن اجراشده است نیز آسفالت می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به مشکلات ارزیابی در زیرگذر سعدآباد افزود: کنارگذر آب پخش به طول یازده‌کیلومتر است که پنج کیلومتر آن آسفالت شده و بخشی از عملیات اجرایی باقی‌مانده در این محدوده مربوط به مشکلات ارزیابی در زیرگذر سعدآباد است.

 وی اضافه کرد: خاک‌برداری این زیرگذر نیز انجام‌شده و تعدادی از شمع‌های آن اجراشده است که با قول همکاری استانداری نسبت به رفع مشکلات ارزیابی در سه کیلومتر از باغ‌های خرما در این محدوده، نسبت به تکمیل آن اقدام می‌شود.

خادمی اعتبار ابلاغ‌شده برای محورهای کریدور جنوب در استان بوشهر را 125 میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت کریدور جنوب در توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور، در صورت افزایش اعتبار موردنیاز در سال 97 و 98، نسبت به اتمام بزرگراه‌های استان‌های بوشهر و خوزستان اقدام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین از راه‌های روستایی زیارت به دولت‌آباد، ناصری به شنبه، خورموج به لاور و دشت پلنگ نیز بازدید کرد و در این خصوص گفت:‌ اعتبار موردنیاز برای احداث و بهسازی راه‌های روستایی استان بوشهر با استفاده از منابع ملی به صورت مشارکتی با وزارت نفت و بخشی نیز از اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

خادمی تکمیل کریدور بزرگراهی جنوب کشور را یکی از اولویت‌های مهم کشور برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ پروژه‌های بزرگراهی این کریدور در خوزستان امسال به اتمام می‌رسد و پس‌ازآن نسبت به تکمیل پروژه‌های استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان اقدام می‌شود.

وی بابیان این‌که این کریدور یکی از کریدورهای مهم اقتصادی و تبادل کالا برای کشور است گفت: از 1700 کیلومتر راه بیش از 1100 کیلومتر به صورت بزرگراه درآمده که در صورت تامین به موقع اعتبارات نسبت به تکمیل هرچه سریعتر این کریدور اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.