| کد خبر: 175255 |

◄ آمادگی کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین حسینی در مزهای شلمچه و چذابه

تامین سوخت موردنیاز اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی از مواردی است که باید مورد توجه اعضا قرار بگیرد تا جابه‌جایی زائران دچار مشکل نشود.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، با اشاره به این‌که خدمات‌رسانی به مسافران در این ایام نیاز به هماهنگی اعضا دارد، عنوان کرد: تلاش‌ها باید به سمت تامین حداکثر رضایت زائران از خدمات ارائه‌شده باشد.

به گزارش  تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، یوسف عابدینی با اشاره به این‌که هرساله و در یک پیک خاص عبور و مرور از مرزهای شلمچه و چذابه بیش‌تر است ابراز کرد: اربعین امسال و از ابتدای طرح تاکنون اقدامات مناسب و خوبی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم امسال نیز مانند سال‌های گذشته خدمات و امکانات متفاوت و بهتری به زائران ارایه کنیم.

 معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، ادامه داد: تامین سوخت موردنیاز اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی از مواردی است که باید مورد توجه اعضا قرار بگیرد تا جابه‌جایی زائران دچار مشکل نشود.

 یوسف عابدینی با اشاره به این‌که بیش‌ترین جابه‌جایی در ایام اربعین توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی از مبدا مرزهای شلمچه و چذابه انجام می‌شود، گفت: امسال با اجرایی شدن طرح جامع اربعین حسینی در مرز چذابه شاهد استقرار و خدمات مطلوب دستگاه‌های اجرایی خواهیم بود.

 وی با اشاره به استقرار کانکس‌ها در محل‌های تعیین‌شده جهت استفاده شرکت‌های حمل‌ونقل، رانندگان و زائران ادامه داد: در مرز شلمچه به واسطه تاخیر در تحویل فضای بارانداز منطقه آزاد اروند، شرایط قدری متفاوت‌تر است اما دستگاه‌های متولی باید نسبت به آماده‌سازی این محل برای استقرار ناوگان حمل‌ونقل عمومی همت کنند.

احسان نونژاد سرپرست پایانه مرزی چذابه نیز در این نشست با اشاره به این‌که این مرز در سال‌های گذشته آمادگی کم‌تری برای خدمات‌رسانی به زائران دیده می‌شد؛ گفت: شرکت نفت، شرکت ملی حفاری و سپاه هرساله حجم بالای جابه‌جایی مسافران را به عهده می‌گرفتند و امیدواریم امسال نیز همکاری لازم را با ما داشته باشند.

سرپرست پایانه چذابه عنوان کرد: با اجرایی شدن طرح جامع اربعین دستگاه‌ها برای انجام وظیفه ساماندهی شدند.

 در ایام اربعین با سه نوع مسافر درون استانی، برون‌استانی و مسافران خودروهای شخصی مواجه هستیم و با تلاش‌های صورت گرفت 70‌هکتار پارکینگ برای زائرانی که با خودروی شخصی به مرز می آید، آماده‌سازی شده است.

وی ادامه داد: در زمینه مسافران درون و برون‌استانی هم‌چون سال گذشته شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی مستقر خواهند شد و درجابه‌جایی زائران همکاری خواهند داشت.

 عبدالکریم محمدی معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان-اهواز در ادامه این نشست با تاکید بر این‌که این شرکت در تامین سوخت ایام اربعین هیچ‌گونه محدودیتی ندارد، عنوان کرد: به منظور ساماندهی در اختصاص سوخت موردنیاز اتوبوس‌ها اقدامات و هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر جایگاه‌های ثابت سوخت تعداد دو جایگاه سیار دیگر برای تامین نیاز اتوبوس‌های حامل زائران در نظر گرفته‌شده است وی بابیان این‌که شهرستان اندیمشک به عنوان دروازه ورود به استان نیز از جمله مناطقی است که سوخت موردنیاز خودروها را تامین خواهد کرد، گفت: هم‌چنین کارت‌های سوخت یارانه‌ای نیز برای اتوبوس‌های حامل زائران اربعین حسینی به استان اختصاص‌یافته است.

سید کوروش حسینی‌زاده مدیر عامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز در ادامه این نشست از اختصاص تعداد 100 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران از مبدا مرز چذابه تا محل پایانه‌های مسافربری خبر داد و گفت: خدمات‌رسانی در مرز شلمچه بر عهده شهرداری خرمشهر است.

 جعفر بُروایه رئیس اداره امور ترمینال‎‌ها، تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی فرودگاه اهواز در این نشست با اعلام این خبر که هم‌زمان با ایام اربعین حسینی پروازهای این فرودگاه افزایش خواهد یافت، گفت: فرودگاه اهواز یکی از پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور است که اکنون به صورت برنامه‌ای به بیش از 20 نقطه مسیر داخلی و خارجی پرواز دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.