| کد خبر: 175251 |

◄ تاثیر مشکلات امروز ایرلاین‌ها، در آینده نمایان خواهد شد

یکی از معاونان مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمای معتقد است؛ اثرات منفی که امروز شرکت‌های هواپیمایی با آن دست‌به‌گریبان هستند در آینده بیشتر نمایان خواهد شد.

تین نیوز

یکی از معاونان مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمای معتقد است؛ اثرات منفی که امروز شرکت‌های هواپیمایی با آن دست‌به‌گریبان هستند در آینده بیش‌تر نمایان خواهد شد چرا که در حال حاضر ایرلاین‌ها از تامین قطعات و پرداخت‌های مالی که در گذشته انجام شده است استفاده می‌کنند.

غلامرضا یداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص تاثیر مشکلات ارزی در تامین قطعات هواپیما، عنوان کرد: زمانی که انتقال پول سخت می‌شود و مشکلات ارزی گریبان ایرلاین‌ها را می‌گیرید خرید قطعات هم به لحاظ زمان و هم تامین مالی با مشکلات اساسی روبه‌رو می‌شود.

ایرلاینها در تامین ارز با مشکل اساسی روبه‌رو هستند

وی در ادامه گفت: شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر برای تامین ارز از مبادی که قرار است دولت در اختیار آن‌ها بگذارد با مشکل مواجه هستند و حتی ارز به میزان کافی در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار نمی‌گیرد بر همین اساس ادامه این موضوع باعث خواهد شد تا تاثیر منفی آن در آینده بیش‌تر نمایان شود.

معاون مهندسی و تعمیرات یکی از شرکت هواپیمایی با بیان این‌که ایرلاین‌ها در حال حاضر از ظرفیت‌های گذشته خود استفاده می‌کنند، بیان کرد: اثرات منفی که امروز شرکت‌های هواپیمایی با آن دست‌به‌گریبان هستند در آینده بیش‌تر نمایان خواهد شد چرا که در حال حاضر ایرلاین‌ها از تامین قطعات و پرداخت‌های مالی که در گذشته انجام شده است استفاده می‌کنند.

باید منتظر کاهش پروازها باشیم

یداللهی گفت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی به دلیل مشکلات انتقال ارز نمی‌توانند قطعات موردنظر ازجمله مهم‌ترین آن موتور هواپیما را تهیه کنند و این موضوع باعث می‌شود ناوگان ایرلاین‌ها کاهش پیدا کند و درنهایت شاهد کاهش پروازها باشیم.

این کارشناس مهم‌ترین مسئله این روزهای ایرلاین‌ها را تامین ارز دانست و گفت: حتی اگر امروز شرکت‌های هواپیمایی تمامی مشکلات را حل کنند و تحریم‌ها را دور بزنند عدم امکان تامین ارز باعث می‌شود تمام این موارد بی‌اثر شوند. طولانی شدن پرسه تامین ارز از سامانه نیما باعث شده تا هزینه شرکت‌های هواپیمایی به نسبت گذشته به‌مراتب افزایش پیدا کند.

ایرلاین‌های کوچک بیش‌ترین آسیب را می‌بینند

او در پاسخ به این سوال که با ادامه این شرایط وضعیت ایرلاین‌ها کوچک چه خواهد شد؟ بیان کرد: همه ایرلاین‌ها تحت‌فشار هستند اما تاثیر این مشکلات در شرکت‌های هواپیمایی که کوچک‌تر هستند و توان کم‌تری دارند بیش‌تر خواهد بود چراکه قدرت جبران کم‌تری نسبت به سایر ایرلاین‌ها بزرگ‌تر دارند.

یداللهی معتقد است؛ با ادامه این شرایط، شرکت‌های هواپیمایی که با دو تا پنچ فروند در چرخه صنعت حمل ونقل هوایی فعالیت می‌کنند به‌مرور زمان از این چرخه حذف خواهند شد.

درآمد و هزینه ایرلاین‌ها با هم همخوانی ندارد

وی بااین‌که در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی سیاست انقباضی در پیش گرفته‌اند، تصریح کرد: شرایط به نحوی است که حتی ایرلاین‌ها با بالا بردن قیمت بلیت هم نمی‌توانند هزینه‌ها خود را جبران کنند چرا که هزینه‌ها با درآمدها هم‌خوانی ندارد و ایرلاین‌ها تنها به‌اندازه‌ای که بتوانند امور جاری خود را بگذرانند پرواز برقرار می‌کنند.

این کارشناس تاکید کرد: هم‌اکنون درآمد ایرلاین‌ها به مانند گذشته بدون تغییر مانده است این در حالی است که هزینه شرکت‌های جهش چند برابری داشته است.

یدالهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط خوبی در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور حاکم نیست و اغلب سیاست‌های انقباضی در  پیش گرفته‌اند و حتی شرکت‌هایی که درگذشته به دنبال توسعه ناوگان و خرید هواپیماهای بوده‌اند اقدامات خود را کنسل کرده‌اند و به آینده چشم دوخته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.