| کد خبر: 175242 |

◄ فرار از پشت فرمان

در جایی که قیمت تمام شده افزایش یافته و صرفه اقتصادی کاهش پیدا کند طبیعی است که، به تدریج فاصله گرفتن از این کسب و کار در دو حوزه خرد و کلان رو به تزاید می‌گذارد.

تین نیوز

اخبار به دست آمده و شواهد عینی حاکی از آن است که برخی از رانندگان تاکسی به عنوان یکی از شقوق حمل‌ونقل عمومی به دلیل گرانی لوازم یدکی قصد ترک کار خود و پیوستن به کارهای اداری با حقوق ثابت را کرد‌ه‌اند. در این باره شنیده می‌شود که این رانندگان تاکسی قصد دارند تا با استخدام در یک مرکز به عنوان راننده، دیگر از تاکسی خود استفاده نکرده و تنها برای یک تا دو ساعت و تنها به دلیل لغو نشدن پروانه تاکسیرانی اقدام به مسافرکشی کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با تایید این موضوع تصریح کرد: این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که گرانی لوازم یدکی خودرو به شدت بر وضعیت درامدی و معیشت رانندگان تاکسی اثر سوء داشته است.

علیرضا قنادان گفت: در پی تشکیل کارگروهی هستیم که برای رفع این مشکل اقدامات عاجلی صورت دهد.

او افزود: برای این پدیده اسم خاصی را نمی‌توان گذاشت، موضوع ترک کار رانندگان تاکسی و پیوستن به اورژانس و مانند آن تنها یکی از پارامترهای اقتصادی موجود است .

وی با بیان اینکه، مردم از الگوی عقلائی اقتصاد پیروی می‌کنند، افزود: در جایی که قیمت تمام‌شده افزایش یافته و صرفه اقتصادی کاهش پیدا کند طبیعی است که به تدریج فاصله گرفتن از این کسب و کار در دو حوزه خرد و کلان رو به افزایش می‌گذارد.

قنادان اظهار داشت: قیمت تمام شده خدمات به طور کلی افزایش پیدا کرده و حتی اپلیکیشن‌های حمل‌ونقلی و آژانس‌ها نیز با مشکل مشابه رانندگان تاکسی، یعنی بالا رفتن قیمت لوزم یدکی و کاهش مسافر مواجه هستند. از این‌رو، این روزها با سیل افزایش هزینه در بخش خدمات روبه‌رو هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.