| کد خبر: 175216 |

به ستوه‌ آمدن سرمایه‌گذاران ترک از بروکراسی ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: سرمایه‌گذاران ترک بیان کردند با وجود راه اندازی پنجره واحد توسط وزارت صنعت اما هم‌چنان برای هر کاری باید به دنبال مجوز از نهادهای مختلف باشند.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: سرمایه‌گذاران ترک بیان کردند با وجود راه‌اندازی پنجره واحد توسط وزارت صنعت اما هم‌چنان برای هر کاری باید به دنبال مجوز از نهادهای مختلف باشند حتی برای ما مثال زدند که در یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت ایرانی سه ماه است منتظر اخذ مجوز برای احداث ماشین‌آلات هستند.

به گزارش تین‌نیوز، رضا کامی در خصوص تصویب FATF و تاثیر آن در اقتصاد کشور گفت: به طور کلی شفافیت در هر موضوعی نشان از پاک بودن است. با رفع ابهامات در مسائل بانکی و مالی شاهد افزایش امیدواری در بین فعالان اقتصادی کشور هستیم زیرا این امر وجهه بین‌المللی ما را در بین کشورهای جهان بالا می‌برد که این موضوع مزیت‌های خاص خودش را دارد.

او ادامه داد: ترکیه عضو این کنوانسیون است و به طور حتم با اجرایی شدن این قانون روابط مالی و بانکی ما با این کشور آسان‌تر از گذشته خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه با اشاره به سفر شورای همکاری بازرگانی ترکیه به ایران گفت: آن‌ها صریحا اعلام کردند که به رغم مشکلات بین‌المللی و تحریم تمایل دارند که در ایران حضور داشته باشند و حتی به دنبال گسترش همکاری‌های خود در تمام زمینه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: آن‌ها عقیده دارند با توجه به نیروی کار ارزان و تخصصی که در ایران وجود دارد و وجود انرژی ارزان در ایران، می‌توان با استفاده از تکنولوژی و ماشین‌آلات مدرن ترکیه سرمایه‌گذاری‌های خوبی در کشور انجام داد به همین دلیل آن‌ها از حضور در پروژه‌های ایران استقبال می‌کنند اما قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی اداری ایران مهم‌ترین مشکل آن‌هاست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه افزود: آن‌ها بیان کردند با وجود راه‌اندازی پنجره واحد توسط وزارت صنعت اما هم‌چنان برای هر کاری باید به دنبال مجوز از نهادهای مختلف باشند؛ حتی برای ما مثال زدند که در یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت ایرانی سه ماه است منتظر اخذ مجوز برای احداث ماشین‌آلات هستند.

وی تاکید کرد: تغییر سیاست‌های ارزی و صدور چندین بخشنامه که برخی از آنها متضاد با یکدیگر است باعث شده که آن‌ها سردرگم شوند.

کامی تصریح کرد: آن‌ها می‌گویند برای انتخاب اسم و اخذ تاییدیه آن، سه ماه زمان لازم است در حالی که در ترکیه کلیه مراحل تاسیس یک شرکت و اخذ تمام مجوزهای آن در 3 روز صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران داخلی را اذیت می‌کند تا چه برسد به خارجی‌ها. این‌که برای تاسیس یک شرکت مدام از این سازمان به آن سازمان باید رفت و هرکدام از آن‌ها چند روز زمان می‌خواهند تا مجوز را صادر کنند سرمایه‌گذار را دلسرد و نا امید می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: حداقل برای سرمایه‌گذاران خارجی که در این وضعیت می‌خواهند در کشور حضور داشته باشند باید این موارد تسهیل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.