| کد خبر: 175206 |

◄ کلنگ‌زنی ساختمان پست پایش کنترل گروهان مرزی بیله‌سوار

ساختمان پست پایش کنترل گروهان مرزی بیله‌سوار در زمینی به مساحت هزار و 500 مترمربع و با زیربنای 1128 متر در دوطبقه احداث خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل، در مراسم کلنگ‌زنی این ساختمان بابیان این‌که ساختمان پست پایش کنترل گروهان مرزی بیله‌سوار در زمینی به مساحت هزار و 500 مترمربع و با زیربنای 1128 متر در دوطبقه احداث خواهد شد افزود: برای ساخت و تجهیز این ساختمان سه‌میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است که از این میزان یک میلیارد تومان برای محوطه‌سازی و دو میلیارد تومان دیگر نیز برای احداث ساختمان هزینه خواهد شد.

​​به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل، علی رحمتی گفت: با زحمات شبانه‌روزی نیروهای پرتلاش راهداری این ساختمان تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان با اشاره به این‌که جابه‌جایی و ترانزیت کالا در پایانه مرزی بیله‌سوار عادی و روان است افزود: در شش‌ماهه امسال بیش از 169 هزار و 688 تن کالا توسط هفت‌هزار و 455 دستگاه کامیون از این پایانه به کشورهای هدف صادرشده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 125‌درصد افزایش داشته است.

عضو شورای اداری استان اردبیل از واردات بیش از ده‌هزار تن کالا در این مدت توسط 501 دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی بیله سوار به کشور خبر داد و اظهار کرد: در شش ماهه امسال بیش از 228 هزار و 666 تن کالا توسط 9‌هزار و 477 دستگاه کامیون از این پایانه ترانزیت شده‌اند که در مقایسه با سال قبل 21‌درصد رشد داشته است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل عمده کالاهای ترانزیت شده ورودی و خروجی از این پایانه را گازوئیل، بنزین، گندم، سیمان، فرش، آب‌معدنی وام‌دی‌اف برشمرد.

عضو شورای ترافیک استان با اشاره به امکانات مطلوب پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 33 هزار دستگاه کامیون از این پایانه تردد کرده‌اند که امسال این میزان نسبت به سال قبل 51‌درصد افزایش‌یافته است.

رحمتی سهم رانندگان اتوبوس را بیش از هزار و 300 دستگاه و رانندگان سواری را نیز 12‌هزار دستگاه عنوان کرد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان در شش‌ماهه نخست سال از تردد بیش از 677 هزار نفر مسافر از طریق پایانه مرزی بیله سوار خبردادو بیان کرد: روزانه به‌طور متوسط سه هزار و 640 نفر از این پایانه جابه‌جا می‌شوند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 34‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ادامه این مراسم فرمانده مرزبانی استان اردبیل نیز با تبریک هفته ناجا از زحمات اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قدردانی کرد و گفت: در جهت خدمات‌رسانی به مردم و به‌ویژه اتباع خارجی مرزبانان، با بصیرت و آگاهی هرچه تمام شبانه‌روز در حال تلاش هستند.

سردار حسینی احداث ساختمان پست پایش کنترل گروهان مرزی بیه‌سوار را از مصوبات مهم شورای امنیت کشور دانست و گفت: علاوه بر مرزبانی درجه‌یک استان خوزستان مرزبانی استان اردبیل نیز در شهرستان بیله‌سوار جزوه مرزهای درجه‌یک مرزی در کشور بشمار می‌آید.

وی از امنیت پایدار و کامل در مرزهای استان خبر داد و بر افزایش گیت‌های بازرسی در جهت خدمت به زائران اتباع خارجی اربعین حسینی تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل و امام‌جمعه شهرستان بیله‌سوار نیز در سخنان جداگانه‌ای با قدردانی از تلاش‌های راهداران سخت‌کوش و مرزبانان خستگی‌ناپذیر بر توسعه همه‌جانبه این شهرستان و خدمت بی‌منت به مردم ولایی بیله‌سوار درزمینه‌های مختلف تاکید کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.