| کد خبر: 175191 |

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور:

◄ فعالیت مسافربرهای شخصی محدود می‌شود

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌کلیه ادارات‌کل استان‌های خود نامه زده و همچنین خواهان همکاری همه ارگان‌های ذیربط در جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی شده است.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور درباره فعالیت خودروهای مسافربر شخصی گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌کلیه ادارات‌کل استان‌های خود نامه‌زده و هم‌چنین خواهان همکاری همه ارگان‌های ذیربط در جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی شده است.

به‌گزارش تین‌نیوز، حمید حسین‌زاده در شبکه‌های اجتماعی با بیان این مطلب نوشت: بعد از ترمینال غرب که با گرفتن نامه از دادستانی اقداماتی را در محدودسازی فعالیت شخصی‌ها انجام داد، پایانه شرق هم این حکم را از دادستانی گرفته و در حال فعالیت جهت جلوگیری از فعالیت خودروهای شخصی در حریم پایانه شرق هستند.

وی گفت: لازم است رانندگان تاکسی‌های سواری کرایه در دیگر شهرها و استان‌ها نیز نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کرده و از شرکت‌ها خواهان اقدام در این خصوص باشند.

این مقام صنفی در مورد اخذ کمیسیون در مسافرت‌های خانوادگی رانندگان و دریافت کمیسیون کامل توسط شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن تعداد مسافر نیز اظهار کرد: در جلساتی که برای پیگیری مطالبات رانندگان با مسئولان برگزار شده این موضوع را طرح و عنوان کردیم که اولا شرکت‌ها حق اخذ کمیسیونی به‌غیر از عوارض را نداشته باشند و ثانیا تعداد مسافر ملاک دریافت کمیسیون محسوب شود که مقرر شد موضوع بررسی و اقدام لازم در این خصوص به‌عمل آید.

وی افزود: در مورد ضبط و بایگانی دفترچه ثبت ساعت نیز موضوع طرح و خواستار آن هستیم که پلیس راهور یا دیگر از توقیف دفترچه خودداری نماید و یا این‌که مستندات قانونی بودن این موضوع را ارایه نماید که جواب پلیس به نامه سازمان در این خصوص این بوده که این امر قانونی بوده و باید اجرای آن ادامه یابد لیکن هیچ مستنداتی در این رابطه ارایه ننموده بر این اساس قرار شد بخش حقوقی سازمان راهداری موضوع را بررسی نماید.

حسین‌زاده در مورد سختی کار رانندگان نیز گفت: در این خصوص جلساتی در مجلس و سازمان برگزار و مقرر شده که سختی کار شامل تمام رانندگان برون شهری شود و برای منابع مالی جبران چهار درصد برای شمول سختی کار که به‌واسطه عدم وجود کارفرما در بیمه رانندگان، راننده باید متحمل پرداخت آن می‌شد، صندوق رفاه رانندگان تشکیل و منابع آن از محل بارنامه و صورت وضعیت تامین شود.

وی تاکید کرد: مقدمات تشکیل این صندوق مورد بحث وبررسی قرار گرفته و مقرر شده کانون‌ها با همکاری یکدیگر نسبت به‌تدوین اساسنامه و... و ارایه آن به مجلس، اقدام نمایند.

به گزارش تین‌نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور در مورد پیگیری مشکل صدور صورت وضعیت صوری توسط برخی شرکت‌ها نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه مقرر شده انجمن‌های صنفی مستندات خود را در خصوص این تخلف چه از جانب شرکت و چه راننده، به کانون ارسال کنند تا با تایید آن از سوی راهداری و تشکیل کمیسیون ماده 11و 12  با متخلفان برخورد شود.

 حسین‌زاده تاکید کرد: برای حذف رانندگان کاذب که به مشاغل دیگر اشتغال دارند و صرفا برای بهره‌مندی از یارانه بیمه، کارت هوشمند گرفته‌اند لازم است مدارک و مشخصات این‌گونه افراد به کانون تحویل شود تا اقدامات لازم انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.