| کد خبر: 175126 |

◄ بانک مشترک ایران و ترکیه ایجاد می‌شود؟

برای ایجاد بانک مشترک بین ایران و ترکیه حداقل شش ماه وقت لازم است سهامداران و کثرت سهام دو طرف در بانک‌های مرکزی دو کشور تثبیت شود

تین نیوز

در جهت افزایش حجم مبادلات بازرگانی ایران و ترکیه و تسهیل آن، دبیر شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از احتمال راه‌اندازی بانک مشترک میان دو کشور خبر داد و اعلام کرد: نقشه راهی برای همکاری‌های اقتصادی دو کشور آغاز شده و دو کشور خواستار توسعه همکاری در زمینه داروهای بیوتکنولوژی و همکاری در مبادلات دارویی هستند.

سید جلال ابراهیمی مدیر مرکز مطالعات و پژوهش ایران و ترکیه به ایسنا، گفت: در مرحله اول برای سرعت بخشی در امر مبادلات تجاری، تشکیل صندوق ضمانت صادرات ایران- ترکیه ضروری است و ایران اخیرا پیشنهاد تشکیل یک بانک مشترک برای توسعه روابط تجاری بین ایران و ترکیه کرده است که البته این پیشنهاد مورد توجه و نیاز است، چرا که می‌تواند گره‌گشای مشکلات تجاری و آسان‌سازی روابط بین دو کشور باشد.

وی افزود: برای ایجاد بانک مشترک بین ایران و ترکیه حداقل شش ماه وقت لازم است سهامداران و کثرت سهام دو طرف در بانک‌های مرکزی دو کشور تثبیت شود. از طرفی ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری و ضمانت صادرات که هرگونه خرید و فروش را تضمین کند و دارای پیغام خاص فی‌مابین باشد یکی از روش‌های خوب برای اجراست همانطور که در حال حاضر از پیشنهادات آلمان برای حفظ روابط تجاری به روش تهاتر یا پایاپای است.

ابراهیمی اظهار کرد: ایران و ترکیه تلاش‌های مضاعف برای افزایش حجم مبادلات تجاری صنعتی خود آغاز کرده‌اند و در حوزه اقتصادی، بانکی و خرید مواد پتروشیمی، مواد معدنی و همچنین قطعات صنعتی روابط خود را توسعه می‌دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.