| کد خبر: 175118 |

در آستانه تشکیل اجلاس مجمع سازمان جهانی ماهواره‌های دریایی برگزار شد؛

◄ تداوم خدمات ماهواره‌ای دریایی به کشتی‌ها

نمایندگان ایران با مدیرکل سازمان جهانی ماهواره‌های دریایی دیدار کردند.

تین نیوز

نماینده سازمان بنادرودریانوردی در آیمو (سازمان جهانی دریانوردی) گفت: در آستانه اجلاس مجمع سازمان جهانی ماهواره‌های دریایی (ایمسو) که هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود هیات نمایندگی ایران با مدیرکل این سازمان جهانی ماهواره‌ای دریایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، ماندانا منصوریان درباره دیدار با مدیرکل سازمان جهانی ماهواره‌های دریایی، افزود: این نشست با حضور نمایندگان سازمان بنادرودریانوردی و نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با معین احمد مدیرکل سازمان جهانی ماهواره‌ای دریایی (ایمسو) برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این نشست موضوعاتی چون نقش سازمان ایمسو به‌عنوان مرجع قانون‌گذار در بحث ارتباطات ماهواره‌ای و نیز لزوم تداوم خدمات ماهواره‌ای اینمارست به کشتی‌ها و نقش ارتباطات ماهواره‌ای‌ در تامین ایمنی و امنیت دریانوردی و ارائه خدمات ارتباطی به دریانوردان اشاره شد.

 در این نشست هادی حق‌شناس؛ معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی، اکبر رستمی؛ رئیس اداره ایمنی دریانوردی و اصغر محمودپور؛ مدیر دفتر ایمنی، کیفیت و محیط‌زیست از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ماندانا منصوریان؛ معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آیمو حضور داشتند.

 براساس این کنوانسیون سازمانی به نام «سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای دریایی» تاسیس‌شده است که هدف آن فراهم آوردن بخش فضایی لازم به‌منظور بهبود ارتباطات دریایی و درنتیجه کمک به بهبود کمک‌رسانی به کشتی‌های آسیب‌دیده و نجات زندگی در ارتباطات دریایی، کارایی و مدیریت کشتی‌ها، خدمات مکاتباتی عمومی دریایی و امکانات تعیین محل وسیله بی‌سیم است و سازمان تلاش می‌کند که در همه مناطقی که به ارتباطات دریایی نیاز باشد خدمات خود را ارائه کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فعال امور دریایی ایران(فادا) 0 0

    نماینده سازمان بنادر در سازمان جهانی دریانوردی خبر داد :عضویت ایران در کمیته مشورتی سازمان بین المللی ماهواره ای دریایی (IMSO)
    جمهوری اسلامی ایران در بیست و چهارمین اجلاس سازمان بین المللی ماهواره ای دریایی (IMSO) به عنوان یکی از اعضای کمیته مشورتی این سازمان در منطقه آسیا – پاسیفیک (۲۰۱۷) انتخاب شد.
    ماندانا منصوریان با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه مطابق اساسنامه و روش کار «ایمسو»، کشورهای عضو کمیته مشورتی (Advisory committee) از چهار منطقه آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا – پاسیفیک انتخاب می شوند، گفت : جمهوری اسلامی ایران از میان ۳۴ کشور منطقه آسیا – پاسیفیک در ردیف یازدهم سهمیه این منطقه قرار گرفت.

    نماینده ایران در سازمان جهانی دریانوردی (IMO) با بیان اینکه در منطقه آسیا – پاسیفیک کشور عراق نیز به عنوان تنها کشور جنوب خلیج فارس به عضویت کمیته مشورتی IMSO قرار گرفت، توضیح داد : در پایان انتخاب اعضای چهار منطقه یاد شده، جمعاً ۳۹ کشور از سراسر جها انتخاب شدند که انتخاب و معرفی ایران، یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در راستای حضور فعالانه و سازنده در اجلاس جهانی قلمداد می شود.

    ۵ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۵۳ مرکز روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی