| کد خبر: 175115 |

◄ رانندگان پیش‌قراولان فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی در سطح شهر هستند

رفتارهایی چون برخورد و جریمه باید وجود داشته باشد، اما بخش بزرگی از آن به فرهنگ است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در همایش رانندگان قانونمند که با حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ و رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، پس از تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: از نعمت بزرگی تحت عنوان نظم و امنیت در کشور برخوردار هستیم که بخش بزرگی از آن مرهون زحمات شبانه‌روزی همین مسئولان است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا قنادان با اشاره به اینکه رانندگان انتظار است که پیشقراولان فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی در سطح شهر هستند، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که بخشی از نظم و انتظام شهری را می‌توان به آن مرتبط دانست حوزه رانندگی است. متاسفانه در کشور به صورت عینی می‌بینیم و یا بعضا در تصاویر دیده می‌شود که خودمان به عنوان شهروند آن‌چنان که باید در رعایت این مسائل دقت ویژه‌ای نداریم، البته می‌توان برخوردهای متفاوتی با این موضوع داشت.

وی به این نکته پرداخت که، یکی از این برخوردها، برخوردهای محدود کننده و جریمه است که در مورد بعضی حوزه‌ها و رانندگان بایستی به کار گرفت. تجربه جهانی نشان می‌دهد که بخش بزرگی از نظم ترافیکی به جنبه‌های فرهنگی جامعه باز می‌گردد. البته رفتارهایی چون برخورد و جریمه بایستی وجود داشته باشد، اما بخش بزرگی از آن وابسته به فرهنگ ترافیکی و رانندگی است.

قنادان خاطرنشان کرد: از رانندگان انتظار می‌رود که پیشقراولان رفتار ترافیکی در سطح شهر باشند. از رانندگان تاکسی خواهش دارم پیام‌رسان اهدافی باشند که در این جلسات بابت آن تقدیر می‌شوند و این اهداف را به باقی افراد منتقل کنند زیرا رفتارهای آنها به عنوان تاکسیرانان منظم و قانونمند می‌تواند در اصلاح رفتار مردم موثر باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.