| کد خبر: 175097 |

◄ ثبت رکورد جدید «تن کیلومتر مرزی» در راه‌آهن لرستان

جابه‌جایی مسافر و بار در شش‌ماهه ابتدای سال جاری در راه‌آهن لرستان افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن لرستان، گفت: در شش‌ماهه ابتدای امسال حمل بار در تن کیلومتر مرزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴.۵‌درصد رشد داشته و به ۳۵۰ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۳۴۶ تن کیلومتر رسیده است.

به گزارش تین‌نیوزروابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، رحمت رحمت‌نژاد با اشاره به این‌که این اداره کل در سوم مهرماه امسال نیز موفق شد تا رکورد جدیدی برای تن کیلومتر مرزی در اداره‌کل راه‌آهن لرستان ثبت کند، افزود: راه‌آهن لرستان توانست در این روز، شش میلیون و ۵۰۶‌هزار تن کیلومتر بار ناخالص مرزی حمل کند.

مدیرکل راه‌‎آهن لرستان، هم‌چنین با یادآوری این‌که میزان تن کیلومتر خالص حمل بار در این اداره‌کل در شش ماه اول امسال ۱۲.۵‌درصد افزایش داشته است، تشریح کرد: در شش ماه ابتدایی اول سال ۹۶میزان خالص حمل بار در این اداره‌کل ۳۵۱میلیون و ۲۰۲هزار و ۶۵۵تن کیلومتر بوده که این میزان در شش ماه اول امسال به ۳۹۵میلیون و ۴۸۵هزار و ۱۶۱تن کیلومتر افزایش‌یافته است.

وی هم‌چنین یادآور شد: این میزان در مهرماه امسال ۵۵ هزار تن بار خالص بوده است.

رحمت‌نژاد در ادامه از رشد ۱۲.۳درصدی تن کیلومتر ناخالص بار در شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: میزان حمل ناخالص بار طی این مدت به ۶۸۶‌میلیون و ۷۳۷هزار و ۶۲۹تن کیلومتر رسیده است.

به گفته مدیرکل راه‌آهن لرستان میزان قطار کیلومتر باری در این اداره‌کل، ۴۶۳هزار و ۶۰۲بوده که این عدد از رشد ۱۵.۴درصدی حکایت می‌کند.

رحمت‌نژاد با اشاره به اینکه شش ماهه ابتدای سال جاری تن کیلومتر مبدا-مقصد ۱۶ درصد رشد داشته و به ۴۴میلیون ۲۷۱هزار و ۶۷ رسیده است، گفت: در این مدت بهره‌وری لکوموتیو کل نیز ۱۰۴ هزار و ۷۷۴ بوده که از رشد ۹.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه قبلی برخوردار بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون قطار کیلومتر مسافری ۲۶۶ هزار و ۹۵۳ بوده است که حاکی از رشد ۱۷ درصدی در این زمینه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.