| کد خبر: 175093 |

◄ مترو در روزهای تعطیلی میزبان مسافران دوچرخه‌سوار است

روزهای تعطیل مترو میزبان مسافران دوچرخه‌سوار است.

تین نیوز

نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: برای نخستین بار در کشور، طرح ترکیبی مترو و دوچرخه از صبح روز جمعه 21 شهریورماه 97 باهدف جابه‌جایی دوچرخه‌سواران با مترو به نقاط مختلف شهر، از ایستگاه متروی شهرری به اجرا درآمد و با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، فرنوش نوبخت گفت: بعد از گذشت چند هفته از اجرای طرح «دوچرخه‌سواران در مترو» شاهد استقبال خوبی از سوی شهروندان و دوچرخه‌سواران در مترو بودیم.

وی با اشاره به این‌که این طرح برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، به اجرا درآمده است؛ افزود: شهروندان و مسافران مترو ازاین‌پس در روزهای تعطیل رسمی سال و هم‌چنین روزهای جمعه که شلوغی مسافر در خطوط مترو نداریم می‌توانند با دوچرخه‌های خود وارد ایستگاه‌های مترو شوند.

نوبخت تصریح کرد: با اجراشدن این طرح فرصت استفاده کردن از مترو برای دوچرخه‌سواران محیا شد و دوچرخه‌سواران بدون داشتن هیچ‌گونه دغدغه‌ایی می‌توانند برای جابه‌جا شدن به نقاط مختلف شهر از خطوط مترو استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: با ورود دوچرخه‌های تاشو از چندی پیش موافقت کرده بودیم، اما با اجرای این طرح تمام انواع دوچرخه‌ها می‌توانند از خطوط مترو برای جابه‌جایی استفاده کنند. هم‌چنین برای اینکه حادثه و اتفاق خاصی پیش نیاید ماموران در محوطه ایستگاه‌ها و واگن‌ها اقدام به راهنمایی شهروندان و مسافران دوچرخه‌سوار که تمایل به استفاده از مترو رادارند می‌کنند.

نوبخت دلیل اجراشدن این طرح در روزهای تعطیل را فقط خلوتی ایستگاه‌ها و قطارها عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم بالای مسافر که در طول هفته از مترو استفاده می‌کنند امکان ورود دوچرخه به واگن‌ها وجود ندارد و اگر این طرح در تمام‌روزهای هفته اجرا شود باعث ایجاد نارضایتی در بین شهروندان و مسافران محترم مترو می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.