| کد خبر: 175070 |

◄ تاکسی‌های اینترنتی باید از شهرداری مجوز بگیرند

شهرداری قصد محدودیت کسب‌وکار استارتاپ‌های حوزه حمل‌ونقل را ندارد. محمدعلی افشانی شهردار تهران با تأکید براین موضوع گفت: شهرداری تهران متولی حمل‌ونقل درون‌شهری است و تنها تأکید ما کسب مجوز از شهرداری تهران است.

تین نیوز

شهرداری قصد محدودیت کسب‌وکار استارتاپ‌های حوزه حمل‌ونقل را ندارد.  محمدعلی افشانی شهردار تهران با تأکید براین موضوع گفت: شهرداری تهران متولی حمل‌ونقل درون‌شهری است و تنها تأکید ما کسب مجوز از شهرداری تهران است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، افشانی در حاشیه آئین تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان فناوری علمی نهاد ریاست جمهوری و شهردار تهران با موضوع تسهیل استقرار استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و ایجاد مراکز فناوری و کارخانه‌های نوآوری در بافت فرسوده و در پهنه‌های فرسوده شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات شهرداری تهران در راستای تحقق شعار اصلی که همان زیست‌پذیری شهر است انجام می‌شود. ما برای افزایش زیر شاخص‌های زیست‌پذیری در پایتخت با تمام نهادها  و دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند نقش‌آفرین باشند آغاز به همکاری می‌کنیم.

او افزود: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور برای توسعه واقعی بافت ناکارآمد شهری به همین دلیل است. شهرداری ساختمان‌ها و زمین و مجموعه منابعی که می‌تواند برای حمایت دراختیار این شرکت‌ها بگذارد را با همکاری معاونت علمی و فناوری انجام می‌دهد تا هم‌بافت ناکارآمد به‌طور پایدار توسعه پیدا کند و هم جوانان بااستعداد در این بهبود کیفیت مشارکت داشته باشند.

افشانی در پاسخ به پرسشی درخصوص اینکه آیا شهرداری درخواست کرده استارتاپ‌های حوزه حمل‌ونقل به شهرداری واگذار شود، گفت: هیچ کجا شهرداری موضوع واگذاری را مطرح نکرده است اما شهرداری تهران متولی حمل‌ونقل درون‌شهری است. همان‌طور که تاکسی‌ها توسط سازمان تاکسیرانی پروانه‌هایشان صادر می‌شود این استارتاپ‌ها نیز باید تأیید شهرداری را داشته باشند. این موضوع هنوز به دولت نیامده است. هر کسب‌وکاری باید مجوزی از صنف خود داشته باشد. حمل‌ونقل نقشی حاکمیتی نیز دارد و شهرداری باید در مواقع ضروری، این موضوع برایش قابل‌کنترل باشد.

تعهدات شهرداری در تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

در تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان شهردار تهران و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری به امضاء رسید شهرداری تهران، هشت تعهد داده است. نخست شناسایی و معرفی فضاهای مطلوب برای راه‌اندازی مجتمع‌های فناوری، کارخانه‌های استارتاپی در بافت فرسوده و ناکارآمد، تبیین واگذاری اراضی و ابنیه به شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های جسورانه و خطرپذیر با نظارت و تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری. دربند سوم تسهیل بهره‌برداری استارتاپ‌ها از املاک و ساختمان‌های در بخش‌خصوصی با صدور مجوز تعمیر، ساخت و احداث ابنیه جدید تا زمان تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره‌شده است.

نیازسنجی دانشی برای استقرار کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نوین در راستای توسعه تهران، شهروندان و منفعت عمومی، معرفی زمین‌ها، بناها و فضاهای مناسب در بافت فرسوده و ناکارآمد دارای پتانسیل استفاده برای کسب‌وکارهای نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه خدمات و معرفی استانداردهای فناوری اطلاعات شهرداری تهران برای مطابقت کسب‌وکارهای دانش شهری، تشکیل کارگروه متناسب برای تعیین فرآیندها و ساز کارهای همکاری بین بخشی و فرابخشی. معیارهای تشخیص زمین‌ها و فضاها و شرایط بهره‌برداری و کمک به ترویج و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و علم و فناوری از طریق برگزاری رویدادهای فناورانه و فرهنگی و هنری با بهره‌گیری از امکانات شهرداری تهران، تعهدات دیگر شهرداری در این تفاهم‌نامه است.

سازمان نوسازی، سازمان فناوری اطلاعات شهری و مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهر تهران، سه سازمانی هستند که در این تفاهم‌نامه مسئولیت دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.