| کد خبر: 175053 |

◄ فرمانده جدید قرارگاه خاتم‌الانبیا کیست؟

سه‌شنبه گذشته، دهم مهرماه، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه طی حکمی سعید محمد را به سمت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منصوب کرد.

تین نیوز

سه‌شنبه گذشته، دهم مهرماه، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه طی حکمی سعید محمد را به سمت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منصوب کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز، سعید محمد ، 50 ساله، متولد تهران و دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی عمران (گرایش راه و ترابری) از دانشگاه تربیت مدرس تهران در سال 1388 است. او از سال 1366 به عضویت سپاه پاسداران درآمده و دارای سوابق مدیریتی و اجرایی متعددی در شرکت‌ها و مؤسسات اقماری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و بنیاد تعاون سپاه است؛ او از سال 1386 تا 1393 مدیرعامل گروه سپاسد-وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بود.

از سوابق علمی او عضویت در انجمن تونل ایران از سال 1388 تاکنون، عضویت در هیأت علمی دانشگاه امام حسین از سال 1389 تاکنون و عضویت در نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران از سال 1375 تاکنون را می‌توان عنوان کرد.

فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌ در سال 2014 موفق به کسب تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) شده است. او  همچنین تألیف کتاب‌های «تأثیر الیاف فولادی در کنترل ترک‌های کششی بتن»، «مدیریت طرح‌های عمرانی»، «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»، «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری» و «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سدهای خاکی» و همچنین ترجمه دو کتاب «زمین‌شناسی مهندسی در کارست» و «کاربرد بتن غلتکی» را در کارنامه خود دارد.

پیش از سعید محمد، عبادالله عبداللهی، ابوالقاسم مظفری شمس، رستم قاسمی، عبدالرضا عابد، محمدباقر قالیباف و محمد وفایی فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را برعهده داشتند.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بزرگ‌ترین پیمانکار مجری پروژه‌های عمرانی، نفت و گاز و محرومیت‌زدایی است. این قرارگاه، پس از پایان جنگ تاسیس شده و هم‌اکنون بیش از 135 هزار نیرو دارد.

قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان بزرگ‌ترین پیمانکار بخش دولتی، از 9 هلدینگ تشکیل شده است: کربلا، نوح، قائم، سپاسد،سپانیر،نیروگستر، شهید رجایی، سماوات و کوثر. ضمن این که 5 شرکت نفت و گاز سپانیر، مهندسی سپاسد، نور، سماء و مهندسین مشاور ایمن‌سازان نیز زیرمجموعه این قرارگاه هستند.

رابطه قرارگاه سازندگی با دولت همیشه یکی از چالش‌های مهم این نهاد قدرتمند در عرصه پیمانکاری پروژه‌های عمرانی بوده است. اما به نظر می‌رسد انتصاب اخیر که جایگزینی چهره‌ای جوان در این قرارگاه است؛ فصل تازه‌ای از روابط دولت-قرارگاه خاتم را رقم می‌زند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.