| کد خبر: 175028 |

◄ سازمان هواپیمایی: آراز مجوزی ندارد/ مدیر فرودگاه اراک: مجوز آراز را دیده‌ایم

مدیر فرودگاه اراک اعلام کرد که شرکت هواپیمایی آراز 420 میلیارد تومان برای اخذ مجوز اولیه از سازمان هواپیمایی برای تاسیس ایرلاین بلوکه کرده است.

تین نیوز

در حالی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری صدور مجوز برای تاسیس شرکت هواپیمایی آراز را رد کرده و توضیح داد است که اگر هر مجوزی از سوی دفتر استاندار پرواز، معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل و دفتر نظارت بر عملکرد شرکت‌ها صادر شود یک نسخه آن به روابط عمومی ارسال می‌شود و ما نیز می‌توانیم براساس آن این موضوع را در نهایت تایید و یا تکذیب کنیم از همین‌رو با توجه به این‌که تاکنون نسخه‌ای از مجوز این شرکت به ما ارسال نشده نمی‌توانیم داشتن مجوز این شرکت را تایید کنم.

رضا جعفرزاده ابراز کرد: این شرکت نمی‌تواند با توجه به این‌که از سوی سازمان مجوزی دریافت نکرده تحت عنوان «شرکت هواپیمایی آراز» اقدام به استخدام نیرو کند.

مدیر فرودگاه اراک اعلام کرد نیز در این باره توضیح داد:  شرکت هواپیمایی آراز 420 میلیارد تومان برای اخذ مجوز اولیه از سازمان هواپیمایی برای تأسیس ایرلاین بلوکه کرده است.

رحیم حسین‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص این‌که قرار است یک شرکت هواپیمایی به نام آراز بدون این‌که مجوزی از سازمان هواپیمایی داشته باشد با بیس فرودگاه اراک اقدام به جذب بیش از دو هزار و 700 نفر کند، عنوان کرد: این شرکت دارای مجوز موافقت اولیه از سازمان هواپیمایی کشوری است.

او در توضیح این‌که پس چرا سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پیگیری خبرنگار تین‌نیوز اعلام کرده است که تنها این شرکت درخواست خود را برای اخذ مجوز تاسیس ایرلاین به سازمان هواپیمایی ارائه داده و تاکنون از سوی سازمان برای این شرکت مجوزی صادر نشده است، گفت: بنده اسناد این شرکت را به‌صورت مستند مشاهده کرده‌ام. با این‌حال امروز این موضوع را از سوی اداره‌کل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری خواهم کرد تا مشخص شود مدارک ارائه شده واقعی و یا جعلی است.

مدیر فرودگاه اراک در خصوص چگونگی و ضمانت جذب این دو هزار 700 نفری که قرار است در این شرکت مشغول به کار بشوند، عنوان کرد: در خصوص جذب و تعداد نیرو ما در این رابطه ورود نمی‌کنیم و تنها به آن‌ها مشاوره می‌دهیم و بنده به‌عنوان یک فرد فرودگاهی تنها به این مسئله توجه می‌کنم که آیا این شرکت مجوزی برای فعالیت به‌عنوان یک شرکت هواپیمایی دارد و یا خیر.

حسین‌نسب با بیان این‌که در معقوله قانونی بودن جذب نیرو محکم ایستاده‌ایم، عنوان کرد: ما باید از بخش خصوصی برای فعالیت حمایت کنیم بر همین اساس ما به عنوان مشاور برای جلوگیری از بروز خطاها ورود پیدا می‌کنیم.

طبق گفته او؛ این شرکت برای گرفتن موافقت اصولی یک سرمایه‌ای را به ثبت رسانده تا بتواند مجوز موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی اخذ کند.

حسن‌نسب در پاسخ به این سوال که این شرکت قرار است از شرکت‌کنندگان در این آزمون بین 40 تا 70 هزار تومان اخذ کند که حتی مشخص نشده که قرار است این افراد چه زمانی مشغول به کار شوند، گفت: این شرکت حدودا 135 میلیون تومان از این آزمون کاسب می‌شود و این شبهه شاید وجود داشته باشد که قرار است این شرکت چنین کاری را انجام دهد تا پولی را از مردم جمع کند و در نهایت هیچ استخدامی هم انجام نشود؛ اما لازم است توضیح بدهم این رقم در مقابل سرمایه‌گذاری حدود 420 میلیارد تومانی که این شرکت برای تاسیس این ایرلاین بلوکه کرده بسیار ناچیز است. این شرکت سالیانه می‌توانست از این پول چیزی بالغ‌بر پنج‌میلیارد تومان سود دریافت کند.

مدیر فرودگاه اراک گفت: قرار است به‌زودی یک جلسه‌ای در راستای بحث حقوقی برگزاری آزمون با پیشنهاد فرودگاه اراک برگزار شود.

او در توضیح این‌که در حال حاضر برنامه آراز برای ورود هواپیما چگونه است، تصریح کرد: این شرکت از یک سال گذشته به دنبال انجام کارهای تاسیس ایرلاین بوده‌ و با بخش‌های مختلف استان در این رابطه صحبت کرده‌اند و کارگروه ویژه‌ای برای سرانجام آن تشکیل شده است. قرار است بخشی از خرید هواپیمای توسط سرمایه‌گذار و بخش دیگری توسط فاینانس انجام بگیرد.

حسین‌نسب ادامه داد: در حال حاضر این شرکت می‌تواند حتی پنج‌فروند هواپیمای خود را بگیرد اما آراز قصد دارد بسیار محکم پا به این صنعت بگذارد و به مانند برخی از شرکت‌های هواپیمایی که تنها با دو فروند هواپیمای با سن بالا کار می‌کنند نباشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.