| کد خبر: 175014 |

◄ عملیات نوسازی سامانه‌های ارتباط کلامی خلبان و کنترلر

عملیات نوسازی سامانه‌های ارتباط کلامی خلبان و کنترلر تا یک ماه دیگر پایان می‌یابد.

تین نیوز

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی بابیان این‌که از دو سال پیش نوسازی تجهیز سامانه‌های RCAG ارتباط کلامی خلبان و کنترلر آغازشده از اتمام این پروژه در آبان امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد حبیب‌الهی با اعلام این خبر توضیح داد: از دو سال پیش با نیازسنجی انجام‌شده، نوسازی گیرنده فرستنده‌هایی که به انتقال ارتباط کلامی بین کنترلر و خلبان کمک می‌کند (که گاه عمر 30 ساله داشتند) را شروع کردیم. در این مدت بهترین دستگاه‌های هوانوردی خریداری‌شده که می‌توانیم ریموت آن‌ها را نیز عملیاتی کنیم به‌گونه‌ای که نیاز نیست که برای هر اشکال قابل برطرف کردن، به مناطق صعب‌العبور مراجعه شود.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی افزود: با اجرای این طرح تا 20 سال دیگر نیازی به نوسازی ارتباطات کلامی در فضای کشور نخواهیم داشت.

وی بابیان اینکه در صورت عدم اجرای این طرح آمار خرابی دستگاه‌های کمک ناوبری افزایش می‌یافت و درنتیجه اعتماد شرکت‌های هواپیمایی به سامانه‌های هوانوردی سلب می‌شد، عنوان کرد: از سوی دیگر در این طرح ما با افزایش فرکانس‌ها، ظرفیت پروازها را افزایش داده‌ایم و می‌توانیم از طریق ریموت کنترل در 27 ایستگاه RCAG پارامترها را تنظیم و مشکلات سطح پایین را برطرف کنیم.

حبیب الهی بابیان این‌که این تجهیزات که با حمایت مطلوب مسئولان ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خریداری‌شده‌اند، با توان مهندسان بومی نصب‌شده‌اند، گفت: اکنون عمر متوسط دستگاه‌های RCAG به 15‌سال رسیده که امیدواریم به عمر پنج‌ساله برسند.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی هم‌چنین عنوان کرد: در آینده نزدیک طرح نوسازی سامانه‌های مرکز کنترل فضای کشور نیز اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.