| کد خبر: 175013 |

معاون مسافری راه‌آهن:

◄ پیش‌بینی 280 هزار نفر صندلی برای سفر به کربلا

معاون مسافری راه‌آهن قیمت‌گذاری بلیت اربعین را متاثر از نوسانات ارزی اعلام کرد و گفت: حدود 280‌هزار نفر صندلی برای متقاضیان سفر به کربلا پیش‌بینی شده است.

تین نیوز

معاون مسافری راه‌آهن قیمت‌گذاری بلیت اربعین را متاثر از نوسانات ارزی اعلام کرد و گفت: حدود 280 هزار نفر صندلی برای متقاضیان سفر به کربلا پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  میرحسن موسوی در نشست خبری صبح  امروز که با عنوان «تشریح برنامه‌های اربعین» برگزار شد عنوان کرد: پیش‌فروش قطارهای ویژه اربعین از روز شنبه 21 مهرماه 97 از ساعت 10‌صبح از طریق همه آژانس‌های مسافری آغاز می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: 280 هزار نفر صندلی برای متقاضیان سفر به کربلا پیش‌بینی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 27 درصدی داشته است.

میرحسن موسوی با بیان این‌که از ابتدای مهرماه تا 11 آبان‌ماه 160 رام قطار مسافری برای ایام اربعین در نظر گرفتیم که 134 رام از این قطارها مربوط به مسیر تهران-مهران است، بیان کرد: سفر به اربعین در این مسیر به این صورت است که مسافران از تهران تا کرمانشاه را با قطار طی مسیر می‌کنند و از کرمانشاه تا مهران را با اتوبوس که بلیت این دو مسیر نیز به‌صورت یکپارچه به فروش می‌رسد.

معاون مسافری راه‌آهن اعلام  کرد: هم‌چنین 26 قطار فوق‌العاده در مسیر تهران-خرمشهر برای مسافران کربلا پیش‌بینی شده و یک ریل باس نیز مطابق سال گذشته از خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه به صورت 24 ساعته و رایگان مسافران اربعین را جابه‌جا می‌کنند.

طبق گفته او؛ این قطارهای مسیر جنوب بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا ایستگاه خرمشهر اجازه سیر دارند و برپایه مذاکرات صورت گرفته با آژانس‌های مسافرتی متقاضیان سفر می‌توانند از بسته ترکیبی استفاده کنند و برای ادامه مسیر تا عراق بلیت اتوبوس تهیه کنند.

این مقام مسئول در راه‌آهن با اظهار به این‌که بلیت مهران تا نجف در مسیر رفت و از کربلا تا مهران در مسیر بازگشت نیز از طریق آژانس‌های مسافرتی قابل خریداری است، در خصوص قیمت‌گذاری بلیت در این ایام توضیح کرد: با توجه به این‌که قطارها از نوع کوپه‌ای چهار و شش‌تخته و ریل باس هستند؛ نرخ‌ها متفاوت است و تعیین نرخ بلیت اربعین از تهران تا نجف و نجف تا کربلا به‌صورت ارزی محاسبه می‌شوند و متاثر از نوسات ارزی خواهد بود.

او از راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران-مهران خبر داد و گفت: مسافران با هماهنگی آژانس‌های مسافرتی می‌توانند این بسته سفر را خریداری کنند.

موسوی هم‌چنین از رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری خبر داد و گفت: این رتبه‌بندی تا 15‌روز آینده تصویب می‌شود و زمستان امسال بلیت قطارها با قید رتبه شرکت‌ها عرضه می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان این‌که طی ماه‌های آینده مسیرهای رشت و ارومیه به شبکه سراسری راه‌آهن به‌لحاظ انجام سفر ملحق می‌شوند، اظهار کرد: کمیسیونی از راه‌آهن برای تحویل این پروژه و تعیین سرعت اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

گفتنی است که مسافران اربعین حسینی برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره‌ 0215149 تماس حاصل کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.