| کد خبر: 174911 |

◄ 8 درصد قربانیان سوانح رانندگی، کودکان هستند

در شش ماهه نخست سال جاری هفت هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که متاسفانه 8 درصد از آن را کودکان تشکیل می‌دهند که لزوم پیشگیری در این حوزه بسیار مهم است.

تین نیوز

امروز هشتم اکتبر در تقویم میلادی در تقویم جهانی به نام کودک نام‌گذاری شده است. در ایران این روز مصادف با 16 مهرماه است که در آن به‌طور معمول برنامه‌هایی نیز برگزار می‌شود. اما تا به این تاریخ کمتر توجهی به میزان قربانی شدن کودکان در سوانح رانندگی شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در شش ماهه نخست سال 97 حدود هفت هزار نفر قربانی سوانح رانندگی شده‌اند که از این تعداد حدود 8 درصد کودکان هستند. با این آمار آیا نباید پلیس در صدد اجباری کردن استفاده از صندلی کودک در خودروها به خصوص در فصولی برآید که سفرها به اوج خود نزدیک می‌شوند؟

رئیس اورژانس کشور در این‌باره گفت: کودکان در سوانح رانندگی در حالی قربانی تصادفات می‌شوند که خود هیچ‌گونه دخالتی در بروز و یا جلوگیری از حوادث ندارند.

پیرحسین کولیوند در ادامه به این موضوع نیز اشاره کرد که،  متاسفانه کودکانی که در تصادفات رانندگی والدین خود را از دست می‌دهند نیز به صورت غیرمستقیم قربانی سوانح رانندگی می‌شوند و ناگزیر با شرایط سخت زندگی روبه‌رو می‌شوند.

وی یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری هفت هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که متاسفانه 8 درصد از آن را کودکان تشکیل می‌دهند که لزوم پیشگیری در این حوزه بسیار مهم است.

به گزارش تین‌نیوز،  طبق آمار پلیس با افزایش 15 درصدی تردد در سطح جاده‌ها خوشبختانه طبق آمار پزشکی قانونی در ماه اول و دوم تابستان شاهد کاهش آمار جان باختگان بوده‌ایم. 51 درصد از جان باختگان حوادث رانندگی، 20 تا 50 ساله بوده‌اند یعنی نیروی کار جامعه، از طرف دیگر 8 درصد از جان باختگان هم کودک بوده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.