| کد خبر: 174903 |

◄ گزارش خسارت‌های سیل در استان‌های شمالی

سیل در دو استان گیلان و مازندران حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است. عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این خبر افزود: ۵۱ محور روستایی استان گیلان مسدود است اما تمام راه‌های اصلی و فرعی در سراسر کشور برای تردد خودروها باز است.

تین نیوز

سیل در دو استان گیلان و مازندران حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است. عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این خبر افزود: ۵۱ محور روستایی استان گیلان مسدود است اما تمام راه‌های اصلی و فرعی در سراسر کشور برای تردد خودروها باز است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن‌نیا درباره میزان خسارت‌های واردشده به محورهای مواصلاتی پس از وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور اظهار داشت: سیلاب در چهار استان گیلان،‌ مازندران،‌ گلستان و خراسان شمالی به وقوع پیوست  که شدت جاری شدن سیل در دو استان گیلان و مازندران بیشتر بود.

او ادامه داد: درحال‌حاضر برآوردهای تقریبی از میزان خسارت واردشده به شبکه راهی استان گیلان پس از وقوع سیل چیزی حدود ۶۳۰ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  بابیان اینکه درحال‌حاضر تمام راه‌های اصلی در استان گیلان باز است گفت: خسارت واردشده به برخی از ابنیه باعث شده که ۵۱  محور روستایی مسدود شود.

حسن‌نیا تأکید کرد: درحال‌حاضر همکاران راهداری در استان گیلان درحال بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده هستند که ۱۸ محور تاکنون بازگشایی گردید و برای بقیه محورهای مسدودی نیز محور جایگزین برای تردد درنظر گرفته‌شده است.

او درباره وضعیت راه‌های استان مازندران پس از وقوع سیل اظهار داشت: تقریباً ۱۰ شهرستان در این استان درگیر سیل بودند و برآوردهای اولیه میزان خسارات به ابنیه محورهای مواصلاتی استان بالغ‌بر ۱۶۰ میلیارد ریال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این میزان خسارت تنها مربوط به خسارت واردشده به ابنیه فنی است و خسارت واردشده به زیرسازی و آسفالت مسیر هنوز برآورد نشده است و در روزهای آینده میزان خسارت کلی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بابیان اینکه در استان مازندران ۱۹ ابنیه فنی دچار آسیب شده‌اند،‌ گفت: در استان مازندران تمام راه‌ها باز است و تنها به‌دلیل آسیب‌دیدگی پل کمربندی نوشهر امکان تردد ماشین‌های سنگین در کمربندی مذکور وجود ندارد اما خودروها از مسیر جایگزین درحال تردد هستند.

حسن‌نیا در پاسخ به این سؤال که درحال‌حاضر چند دستگاه پل در استان‌های گیلان و مازندران تخریب شدند،  گفت: در استان مازندران ۲ دستگاه پل و در استان گیلان ۶ دستگاه پل تخریب جدی داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.