| کد خبر: 174893 |

◄ تلاش سازمان گردشگری برای صدور ویزای ترانزیتی 72 ساعته

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تلاش برای ارائه ویزای ترانزیتی 72 ساعته خبر داد.

تین نیوز

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تلاش برای ارائه ویزای ترانزیتی 72 ساعته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علی‌اصغر مونسان در حاشیه‌ی رونمایی از سردیس سرباز هخامنشی گفت: طبق توافقات با بانک گردشگری ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط این بانک به حوزه گردشگری کشور تعلق خواهد یافت.

او تشریح کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تشویق سفرهای داخلی و ایرانگردی اختصاص پیدا کند و 100میلیارد تومان دیگر نیز برای حمایت از دفاتر خدمات گردشگری و هتل هزینه می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تفاهم‌ها در این زمینه در حال نهایی شدن است و به‌محض تایید، نهایی و امضا می‌شود.

مونسان درباره ویزای ترانزیت گفت: با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری  در تلاش برای اجرایی کردن  ویزای ترانزیت ۷۲ ساعته هستیم.

او تصریح کرد:  بدین ترتیب افرادی که از فرودگاه امام ترانزیت می‌شوند، در ۷۲ ساعت به‌صورت رایگان وارد کشور شده و دفاتر خدمات گردشگری نیز می‌توانند پکیج‌های تور ۷۲ ساعته تنظیم کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: گام نخست در زمینه ویزای ترانزیتی 72 ساعته،  تصمیم درباره ویزای رایگان است و پس‌ازآن می‌توان تصمیمات دیگر را به‌سرعت برنامه‌ریزی و اجرایی کرد.

مونسان همچنین گفت: سهم گردشگری از عوارض خروج از کشور (۲۲۰ هزار تومان، ۳۳۰ هزار تومان و ۴۴۰ هزار تومان) به ازای هر نفر فقط ۱۷ هزار تومان است.

او درباره طرح تعطیلات زمستانی مدارس گفت: زمان اجرای  این طرح که وزارت آموزش‌وپرورش نیز به‌تازگی موافقت خود را درباره آن اعلام کرده است مشخص نیست.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  اذعان داشت: برگزاری تعطیلات زمستانی مزیت‌های مانند، افزایش شورونشاط دانش آموزان و کاهش آلودگی در شهرهای بزرگ کشور را به همراه دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.