| کد خبر: 174872 |

◄ قطار «قلب ایران» وارد سرخس ‌شد

۳۲ گردشگر بین‌المللی از تهران به هشت مقصد می‌روند.

تین نیوز

بیست و هفتمین قطار گردشگری عقاب طلایی (قلب ایران) با همکاری شرکت پاسارگاد تور از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور ‌شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این قطار گردشگری که شرایط بسیار ممتازی برای تقویت گردشگری در کشورمان فراهم کرده‌، ۱۵ مهرماه از مرز ریلی سرخش وارد ایران شد و از ۱۷ مهرماه، سیر خود را از تهران شروع خواهد کرد.

بر پایه اطلاع معاونت مسافری راه‌آهن، گردشگران این قطار از شهرهای تهران، راین، کرمان، یزد، اصفهان، سعادت شهر، شیراز، مشهد، کاشان، قم، اراک، شوشتر، شوش، گرمسار، ورسک و پل سفید بازدید کرده و با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشورمان آشنا می‌شوند.

براساس این گزارش ۳۲ گردشگر بین‌المللی از کشورهای آمریکا، آلمان، استرالیا، ایتالیا، سنگاپور، روسیه و مالزی با همراهی ۳۴ خدمه روس در این قطار حضور دارند.

هم‌چنین سازمان قطار مذکور شامل ۹ واگن روس، یک واگن خواب ایرانی از شرکت حمل‌و‌نقل ریلی بن‌ریل با دیزل زیمنس است؛ با توجه به این‌که واگن ایرانی از برق دیزل استفاده می‌کند، واگن مولد برق روس در انتهای قطار قرار می‌گیرد.

برنامه حرکت قطار

بر پایه این گزارش این قطار ۲۴ مهرماه پس از حرکت از کاشان به سمت محمدیه تا ایستگاه قمرود ادامه سیر داده و از مسیر قمرود-گار- قم- ساقه به سمت ایستگاه اراک ادامه حرکت دارد.

هم‌چنین در این تاریخ، سالن‌های قطار عقاب طلائی در اراک متوقف‌شده و گردشگران سوار قطار ایرانی شده و از اراک به سمت شوشتر و شوش ادامه مسیر داده و در اراک دوباره به‌قطار عقاب طلایی سوار شده و ادامه سیر می‌دهند.

۲۶ مهرماه نیز قطار از مسیر تپه سفید-تهران-ری به سمت ایستگاه گرمسار ادامه سیر می‌دهد و در این تاریخ، سالن‌های عقاب طلایی در ایستگاه گرمسار متوقف‌شده و گردشگران با قطار ریل باس ارم (از شرکت حمل‌ونقل رجا) از گرمسار تا ورسک و پل سفید ادامه سیر داده و سپس مجدداً به گرمسار مراجعت می‌کنند.

در گرمسار نیز مجددا به‌قطار عقاب طلایی سوار شده و ادامه سیر می‌دهند. علاوه بر این در ۲۶‌مهرماه نیز واگن خواب شرکت حمل‌ونقلی بن ریل از سازمان قطار در تهران منفصل می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.