| کد خبر: 174860 |

◄ افزایش 80 تا 140 درصدی قیمت قطعات خودرو با وجود کاهش نرخ ارز

طبیعی است که با روند رو به رشد واردات مواد اولیه به کشور قیمت انواع قطعهع تولید شده در کشور نیز رو به بالا رفتن بگذارد.

تین نیوز

دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو در خصوص بازار خودرو و قطعات آن پس از کاهش نرخ ارز، گفت: اتفاقی که می‌افتد این است که قیمت خودروهای خارجی به شدت کاهش پیدا می‌کند و این خودروها بیش از خودروهای داخلی فروش می‌روند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به اینکه با کاهش نرخ ارز قیمت خودروهای داخلی بنا بر پیش‌بینی کارشناسان رو به افزایش می‌گذارد، اظهار کرد: دلیل این افزایش نیز ترخیص لوازم یدکی موجود در انبار گمرک با نرخ ارز نیمائی است که در حال حاضر  حدود 9 هزار تومان به واردکنندگان عرضه می‌شود.

وی به موضوع واردات قطعات که در گذشته با ارز 4 هزار تومانی به کشور وارد می‌شد پرداخت و افزود: ترخیص کالا با نرخ نیمائی تولید کنندگان را ناگزیر از افزایش قیمت محصولات خود خواهد کرد.

نجفی‌منش به این نکته نیز اشاره داشت که، با سرریز شدن پرداخت‌ها در واردات قطعات، بار مالی تا حدی از بخش مصرف‌ برداشته شده و قیمت خودرو برای مصرف‌کننده به نرخ منصفانه‌ای می‌رسد.

وی با متصور شدن رقمی بین 80 تا 140 درصدی افزایش قیمت تمام شده قطعات خودرو با استفاده از ارز نیمائی، یادآور شد: طبیعی است که با روند رو به رشد واردات مواد اولیه به کشور قیمت انواع قطعه تولید شده در کشور نیز با قیمت بالاتری به فروش برسد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه این نرخ مختص تولیدکننده است و قطعاً قیمت‌ها در بازار بسیار بالاتر از قیمت تمام شده برای قطعه‌ساز است، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که کاسته شدن از حباب ارز در بازار، به تدریج به یک تعادل در بخش قطعه و خودرو دست پیدا کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.