| کد خبر: 174782 |

◄ هند همزمان با تحریم‌ها، از ایران 9 میلیون بشکه نفت می‌خرد

باوجود آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ۴نوامبر، هندوستان همچنان به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد و در این ماه ۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد می‌کند.

تین نیوز

باوجود آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ۴نوامبر، هندوستان همچنان به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد و در این ماه ۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد می‌کند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، هند سومین واردکننده بزرگ نفت از ایران است و علی‌رغم آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ۴ نوامبر، همچنان به خرید نفت خام ایران ادامه می‌دهد.

یک منبع صنعت نفت هند در گفتگو با رویترز گفت: پالایشگاه‌ها برای 1.25 میلیون تن (حدود 9 میلیون بشکه) نفت ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. شرکت ایندین اویل شش میلیون بشکه نفت و پالایشگاه مانگالور و شرکت پترو کمیکال سه میلیون بشکه سفارش داده‌اند.

آمریکا قصد دارد با اعمال تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران در ۴ نوامبر، دخالت ایران در درگیری‌های سوریه و عراق را متوقف کند و ایران را بر سر میز مذاکره درباره برنامه موشکی بالستیک آن بنشاند.

یک منبع دیگر در صنعت نفت هند گفت: هند به رابطه با دو شریک بزرگ انرژی خود، ایران و آمریکا ادامه خواهد داد.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته در هند گفت که دولت ترامپ معافیت‌هایی برای خریداران نفت ایران مثل هند درنظر می‌گیرد؛ ولی باید بالاخره واردات خود از ایران را به صفر برسانند.

در دور قبلی تحریم‌ها از 2012 تا 2016، هند به خرید نفت خام ایران ادامه داد. هرچند مجبور بود این واردات را کاهش دهد تا بتواند همچنان از سیستم مالی آمریکا استفاده کند.

با ساخت یک مکانیسم جدید پرداخت توسط اتحادیه اروپا برای تسهیل تجارت با ایران، هند امیدوار است راهی برای دادوستد با تهران پیدا کند.

هند دومین مشتری بزرگ ایران بعد از چین است و روابط دیپلماتیک نزدیکی با تهران دارد. تا حدی که درحال ساخت یک بندر استراتژیک بانام چابهار است که تا 2019 عملیاتی می‌شود. هند در فکر تجارت با ایران با واحد پول خود یعنی روپیه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.