| کد خبر: 174748 |

معاون رئیس جمهور:

◄ قیمت دلار به زیر ۷۰۰۰ تومان می‌رسد

معاون رئیس جمهورگفت: برآوردها نشان می‌دهد که قیمت ارز باید زیر ۷۰۰۰ تومان قرار بگیرد.

تین نیوز

 

معاون رئیس جمهورگفت: برآوردها نشان می‌دهد که قیمت ارز باید زیر ۷۰۰۰ تومان قرار بگیرد.

جمشید انصاری با بیان اینکه در  در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ رشد اقتصادی منفی را تجربه کردیم و در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ همزمان با به کار آمدن دولت دکتر روحانی، نرخ تورم به ۳۲ درصد رسید، گفت: در واقع آثار منفی بودن رشد اقتصادی بر تورم تاثیر گذاشت.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به این‌که از لحاظ وضعیت اداره واحدهای تولیدی نیز با مشکلاتی مواجه شدیم، افزود: سیستم بانکی به گونه ای برنامه ریزی شده بود که امکان مبادلات مالی را به سختی داشتیم و معمولا با هزینه های بالاتری مبادلات مالی انجام می‌شد.

وی با بیان این که در چنین شرایطی دولت سیاست خود را حول دو محور تعریف کرد، بیان کرد: محور اول تنش زدایی در روابط بین الملی برای کاستن فشار تحریم‌ها و محور دوم تغییر سیاست های اقتصادی کشور و مثبت کردن آن، کاهش نرخ تورم و رونق بخشیدن به فعالیتهای تولیدی بود.

معاون رئیس جمهور، گفت: آثار و پیامدهای این سیاست در کشور به ویژه بعد از توافق با کشورهای ۱+۵ در اقتصاد، به گونه ای بود که در سال ۱۳۹۳ به تدریج رشد اقتصاد کشور مثبت شد و بالاترین رشد را در سال ۱۳۹۵ شاهد بودیم.

انصاری اظهار کرد: در پایان سال ۱۳۹۴ به نرخ تورم یک رقمی رسیدیم و بیش از ۴.۷ درصد متوسط رشد اقتصادی در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ در کشور به ثبت رسید.

وی افزود: با ایجاد فرصت های شغلی در سال ۱۳۹۳ حدود ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد و در سال ۱۳۹۶ این تعداد با عدد ۷۰۰ هزار در کشور به ثبت رسید.

معاون رئیس جمهور، با بیان این‌که مجموع تلاش های دولت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی نتایج فرصت شغلی جدید بود، گفت: با سرعت بخشیدن به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و مرزی، منابعی در محل صندق توسعه ملی در مناطق محروم اختصاص یافت که تاثیر مثبتی در حوزه اشتغال و تولید داشت و استقبالی که در انتخابات سال ۱۳۹۶ برای بار دوم از آقای روحانی شد، دلیل روشن این امر و امیدواری مردم به آینده و تداوم برنامه های دولت تدبیر از سوی مردم بود.

انصاری افزود: اولین هدف آمریکا از اعمال تحریم، قطع دسترسی ایران به منابع ارزی و مالی با به صفر رساندن صادرات نفت و کاهش صادرات غیر نفتی است و برای تحقق این هدف به تمام کشورهای طرف معامله و تجارت کشورمان فشار می‌آورد.

وی تصریح کرد: آمریکا برای تحقق هدف مذکور، کشورهای طرف قرارداد خرید نفت با ایران را با روش تهدیدآمیز ملزم به کاهش و به تدریج قطع خرید نفت از ایران کرده است.

معاون رئیس جمهور با بیان این‌که در سال گذشته صادرات نفتی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز بوده است افزود: هدف دومی که آمریکا از تحریم ها داشت، جلوگیری از امکان جابجایی منابع ارزی بود.

انصاری بیان کرد: هدف سوم آمریکا از تحریم ها این است که کالا به ایران وارد نشود و اعلام کرده که کشتی‌ها حمل کننده کالا به مناطق ایران را بیمه نکنند.

وی گفت: ایران در سال گذشته ۴۶ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشت که معادل آن کالا به کشور وارد شده که بخشی از آن شامل خوراک دام، مواد پروتئینی، لبنیات و دارو است. در همین راستا در دولت یک ستاد مقابله با تحریم با برنامه ریزی متقابل تدوین شده است. به مردم اطمینان داده شده که در تامین کالا های اساسی هیچ مشکلی نداریم و مردم نباید هیچ گونه نگرانی در این زمینه داشته باشند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.