| کد خبر: 174737 |

منتظر کاهش بیشتر قیمت خودرو باشید

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: در صورتی‌که نرخ ارز در بازار آزاد به همین شکل پیش رود و تثبیت شود، باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو خواهیم بود.

تین نیوز

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: در صورتی‌که نرخ ارز در بازار آزاد به همین شکل پیش رود و تثبیت شود، باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو خواهیم بود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید موتمنی  در این باره اظهار کرد: روز سه‌شنبه گذشته به دنبال سقوط نرخ ارز در بازار آزاد، قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار به طور میانگین بین ۲ تا ۵۰ میلیون تومان کاهش یافت.

وی با بیان این که در روزهای بعد از آن شاهد تثبیت نسبی نرخ ارز آزاد در قیمت‌های کاهش یافته بودیم، خاطرنشان کرد: اگر ثبات نرخ ارز آزاد در قیمت‌های کاهش یافته فعلی در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد، باز هم شاهد موج جدیدی از کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: اگر در چند روز آینده نرخ ارز آزاد در قیمت‌های فعلی به ثبات برسد، بسیاری از کسانی که پیش از این اقدام به خرید و نگهداری خودرو با هدف افزایش قیمت‌ها کرده‌اند، فروشنده شده و با افزایش عرضه در بازار قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین در صورتی‌که در روزهای آتی علاوه بر تثبیت نرخ، شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز در بازار آزاد باشیم، کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو بیشتر و قابل توجه‌تر خواهد شد.

موتمنی با بیان این که تثبیت نرخ ارز آزاد باعث خروج سفته‌بازان از بازار خودرو خواهد شد، تصریح کرد: در صورتی‌که نرخ ارز در قیمت مشخصی به ثبات برسد و دلالان و سفته‌بازان از نوسانات صعودی نرخ ارز ناامید شوند، این افراد دیگر انگیزه‌ای برای نگهداری خودرو با هدف افزایش نرخ ارز و کسب سود نخواهند داشت و برای جلوگیری از بلوکه شدن نقدینگی خود نسبت به فروش خودروهای در اختیار اقدام خواهند کرد. این موضوع تاثیر مثبتی بر بازار خودرو داشته و باعث افزایش عرضه و افت قیمت‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، از روز دوشنبه هفته گذشته اقدامات دولت برای تعدیل و کاهش نرخ ارز در بازار آزاد آغاز شد. این اقدامات تاثیرات مثبتی داشته و باعث افت قابل توجه قیمت‌ها در بازار آزاد ارز شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.