| کد خبر: 174725 |

◄ تقویت سامانه های الکترونیکی؛ مهم ترین اقدام شورای شهر مشهد

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: در حال حاضر، مهم ترین اقدام شورای شهر مشهد در راستای اجرای شهر هوشمند تقویت سامانه های الکترونیکی به جهت آسایش شهروندان است.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه و برنامه ریزی سرمایه انسانی در نشست ممعاونان حمل ونقل کلانشهرها گفت: باید به این مسئله توجه داشت که به جهت توسعه شهر و افزایش خدمت به شهروندان راهی به جز هوشمند شدن وجود ندارد چرا که به سبک سنتی و قدیمی دیگر نمی توان شهر را اداره کرد.

محمد رضا موحدی زاده با بیان اینکه مهم ترین مولفه شهر هوشمند، شهروندان هوشمند است، افزود: در حال حاضر به دنبال این هستیم که با کمک سایر دستگاه های دولتی نیز زمینه آگاه کردن شهروندان از طریق برگزاری کلاس های آموزش از راه دور و به صورت مجازی و حضوری فراهم کنیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد مقدس گفت: ما به دنبال این هستیم که مردم برای انجام کارهایشان در شهرداری به جای مراجعه حضوری از طریق سیستم های الکترونیکی همچون موبایل ، اینترنت و غیره استفاده کنند.

موحدی زاده گفت: شهر هوشمند نیز می تواند سبب کاهش جدی آلودگی هوا و معطلی مردم در صف های انتظار شود.

وی تصریح کرد: هوشمند سازی شهرها یک کار عملیاتی بسیار پر هزینه و زمان بر است تا بتوان زیر ساخت های آن را فراهم کرد و هم اکنون شهر مقدس مشهد در حال حرکت به سمت شهر هوشمند است.

عضو شورای شهر مشهد مقدس خاطر نشان کرد: در شورای پنجم، بحث شهر هوشمند را به عنوان یک اولویت مهم قرار داده ایم به طوری که به شهرداری مشهد این اجازه داده شده است که به منظور هوشمند سازی و بهینه سازی روش های اجرایی و ساخت دستگاه ها و قطعات مورد نیاز بعد از تایید کمیسیون بودجه، یک درصد از درآمدهای وصولی شهرداری صرف توسعه تحقیقات هوشمند سازی شود

موحدی زاده به تعداد من کارت های موجود در اختیار شهروندان مشهدی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5 میلیون من کارت در اختیار شهروندان شهر مشهدی قرار دارد و باتوجه به این تعداد به شهروندان توصیه می کنیم که از من کارت های خود به صورت بهینه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: به جهت ترغیب شهروندان برای استفاده از خدمات شارژ کارت شهروندی به صورت الکترونیکی به شهروندان این اجازه به شهرداری مشهد و سازمان فاوا داده شده است که به کسانی که من کارت خود را به صورت الکترونیکی شارژ می کنند 5 درصد شارژ بیشتر در نظر گرفته شود.

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: در شورای شهر به دنبال این هستیم که با تقویت سامانه های الکترونیک در شهرداری شهروندان مشهدی بتوانند کارهای خود را راحت تر انجام دهند.

موحدی زاده بیان کرد: هوشمند سازی شهر بزرگی همچون مشهد تنها از عهده شهرداری بر نمی آید و باید دولت شهرداری مشهد را در این زمینه یاری کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.