| کد خبر: 174715 |

◄ مرکز نوآوری شهری، حلقه اتصال شهرداری مشهد با مجموعه صنعت و دانشگاه است

در حوزه نوآوری یکی از اقداماتی که صورت گرفته ارتباط با صنعت دانشگاه است که به عنوان مرجعی بتواند نیازهای خلاقیتی ما را دسته بندی کند.

تین نیوز
مرکز نوآوری شهری حلقه اتصال شهرداری مشهد با مجموعه صنعت و دانشگاه است.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد به اقدامات صورت گرفته در حوزه نوآوری اشاره کرد و گفت: در حوزه نوآوری یکی از اقداماتی که صورت گرفته ارتباط با صنعت دانشگاه است که به عنوان مرجعی بتواند نیازهای خلاقیتی ما را دسته بندی کند.

 

شهریار آل شیخ با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت های بخش خصوصی و استارت آپ ها به جهت کمک به مدیریت شهری استفاده کنیم، گفت: به زودی مرکز نوآوری شهری مشهد در مجموعه کوهسنگی افتتاح خواهد شد به همین جهت مجموعه شتاب دهنده های شهری را برای کمک و همیاری دعوت کرده ایم.

معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری مشهد اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که صمن دریافت ایده های شهری جهت پیاده سازی و محقق نمودن ایده ها با مجموعه های مختلف همکاری داشته باشیم. در حقیقت هدف ما این است که شتاب دهنده ها در حل مسائل شهری همراه مجموعه مدیریت شهری باشند.

آل شیخ تصریح کرد: در دنیا به این گونه است که داده های اطلاعاتی و امکانات موجود در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد و ما هم در شهر مشهد مقدس باید عمده امکانات مان که همان داده های اطلاعاتی است را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم.

معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت: اقدامات بسیار خوبی در شهر مقدس مشهد به جهت ارائه خدمات الکترونیکی به زائران و شهروندان مشهدی صورت گرفته که می توان به ساخت نرم افزارهایی همچون پارکینگ یاب شهری و نقشه همراه مشهد اشاره کرد.

آل شیخ با بیان اینکه تاکسی های هوشمند داده های ارزشمندی دارند چرا که می توان از طریق آن به حل ترافیک شهر کمک کرد.

او تاکید کرد: با استفاده از این مهم می توان برآوردهای ترافیکی را برعهده گرفت و به جهت حجم ترافیک برنامه ریزی کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.