| کد خبر: 174697 |

◄ از طرح نوسازی تاکسی‌ها چه خبر؟

درحالی‌که از بهمن‌ماه سال 1394 طرح نوسازی تاکسی‌های شهری کشور طی یک همکاری مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه، بانک‌های عامل، وزارت کشور و گمرک کلید خورد، هم‌چنان تعداد زیادی از این خودروهای عمومی فرسوده در شهرها در تردد هستند.

تین نیوز

درحالی‌که از بهمن‌ماه سال 1394 طرح نوسازی تاکسی‌های شهری کشور طی یک همکاری مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه، بانک‌های عامل، وزارت کشور و گمرک کلید خورد، هم‌چنان تعداد زیادی از این خودروهای عمومی فرسوده در شهرها در تردد هستند و با توجه به روند کند این طرح هرروز بر تعداد تاکسی‌های فرسوده افزوده می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، این طرح چندین بار به‌دلیل پرداخت نشدن معوقات گمرک به شرکت خودروساز، متوقف‌شده بود؛ اما این روزها به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به‌دلیل مشکلات تولید به وضعیت شرکت خودروساز وابسته است.

مرتضی ضامنی آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد و گفت: 4‌هزار و 500 نفر سال گذشته فرآیند ثبت‌نامشان را تکمیل کرده‌اند که از این تعداد برای هزارنفر پیش‌فاکتور صادرشده و در مرحله تحویل خودرو هستند و باقی افراد نیز تا پایان سال خودروهایشان را دریافت خواهند کرد.

او بابیان این‌که دیگر اقدامی تحت عنوان نوسازی تاکسی‌های فرسوده درحال‌حاضر، با سرعتی که قبلا انتظار داشتیم وجود ندارد، گفت: جلسات بسیاری با خودروساز و وزارت صنعت برگزار کردیم اما به‌واسطه نوسانات قیمت ارز و مشکلات تولید خودرو، تولیدات شرکت‌های خودروساز به‌شدت پایین آمده است که طبیعتا این امر نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: این تعهد از جانب خودروساز داده‌شده است که تمامی این 4‌هزار و 500 نفری که ثبت‌نامشان تکمیل‌شده تا پایان سال خودروهایشان را تحویل بگیرند؛ اما از طرف شرکت خودروساز هنوز هیچ برنامه‌ای برای ثبت‌نام جدید اعلام‌نشده است. به‌عبارت‌دیگر تعهدات قبلی درحال انجام است ولی از تعهدات جدید خبری نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.