| کد خبر: 174689 |

◄ تفکیک وزارت راه و شهرسازی رای نیاورد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از رای نیاوردن تفکیک وزارت راه و شهرسازی و قرار داشتن استیضاح سه وزیر در دستور کار مجلس خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از رای نیاوردن تفکیک وزارت راه و شهرسازی  و قرار داشتن استیضاح سه وزیر در دستور کار مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بهروز نعمتی درباره نشست امروز مجلس گفت: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت فعلا در دستور کار مجلس قرار دارد.

او ادامه داد: موضوع استیضاح وزیر کشور هنوز به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است بنابراین اگر این استیضاح نیز مدنظر قرار گیرد استیضاح چهار وزیر در دستور کار مجلس قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در نشست امروز رئیس مجلس به معاونان رئیس جمهور اعلام کرد که فعلا با تشکیلات فعلی رئیس جمهور وزرای دو وزارتخانه‌ای که سرپرست دارند را به مجلس معرفی کنند.

نعمتی ادامه داد: اگر دولت همین امروز وزرای پیشنهادی برای دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند هیات رئیسه از نمایندگان درخواست می‌کند که دو روز از هفته سرکشی را در اختیار مجلس قرار دهند تا موضوع مهم رأی اعتماد به وزرا معطل نماند در غیر این صورت دولت می‌تواند از زمان خود استفاده کند.

او همچنین خبر داد: بحث تفکیک دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی رأی نیاورد اما موضوع تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی رأی آورده و در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامیدر پاسخ به سوالی در خصوص احتمال جابه‌جایی چند وزیر تصریح کرد: تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است البته رئیس جمهور اختیار دارد که افراد مدنظر خود را معرفی کند اما تاکنون بحث جابه‌جایی عنوان نشده است.

نعمتی افزود: جهانگیری در نشست غیرعلنی مجلس حضور و تاکید کرد که این قول را به نمایندگان ملت و مردم می دهد که نیازمندی‌های اساسی کشور تامین شده است.

او گفت: براساس اظهارات جهانگیری علیرغم شیطنت ایران مشتریان نفتی خود را داشته و کار به گونه ای پیش می رود که هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین گفت: معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد که مجلس نیازمندی‌های دولت را تامین کند.

نعمتی ادامه داد: جهانگیری تاکید کرد که در کمیته تخصیص ارز نیازمندی‌های گروه های مختلف ارزی تامین شده و هیچ‌گونه بحثی در این خصوص وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.