| کد خبر: 174684 |

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

◄ برنامه‌ریزی برای گسترش حمل‌ونقل چندوجهی

سهم ۳۰‌درصدی حمل‌ونقل ریلی در بنادر تا پنج‌سال آینده افزایش یافت.

تین نیوز

​معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی گفت: حمل‌ونقل دریایی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های حمل‌ونقل ایران به کشورهای منطقه و فرا‌منطقه‌ای است به گونه‌ای که سال گذشته ۱۵۴‌میلیون‌تن کالا از بنادر تجاری کشور جابه‌جا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی بار سازمان همکاری راه‌آهن‌ها (OSJD) افزود: سازمان بنادر ایران برای گسترش شبکه ریلی در بنادر شمال و جنوب ایران در حال برنامه‌ریزی و مذاکره با بخش‌های مختلف است.

وی بابیان این‌که حمل‌ونقل ریلی به عنوان یکی از روش‌های «حمل‌ونقل پاک» و هم‌چنین از حیث کاهش قابل توجه ترافیک در بنادر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تاکید کرد: سازمان بنادرودریانوردی به‌منظور برخورداری از «بنادر سبز» بسیار مشتاق است تا شبکه ریلی را در بنادر شمال و جنوب کشور گسترش دهد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، با اعلام این‌که در حال حاضر بنادر شهید رجایی، خرمشهر و امام‌خمینی و امیرآباد به شبکه ریلی متصل هستند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده نزدیک بنادر بوشهر و چابهار در جنوب و بنادر انزلی و آستارا در شمال ایران به شبکه سراسری راه‌آهن متصل خواهند شد.

وی «اتصال به شبکه ریلی آسیا» را از دیگر برنامه‌های توسعه ریلی بنادر ایران برشمرد و از همکاری‌های شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با سازمان بنادر در این زمینه خبر داد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر در بخش دیگری از سخنان‌اش با حائز اهمیت خواندن حمل‌ونقل چندوجهی، گفت: یکی از دپارتمان‌های تشکیل‌شده در سازمان بنادرودریانوردی در ایران «دپارتمان امور لجستیکی و حمل‌ونقل چندوجهی» است که اداره حمل‌ونقل ریلی از بخش‌های مهم آن محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صددیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پنج‌سال آینده سهم ریلی در بنادر ایران را به ۳۰‌درصد افزایش دهیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی با تاکید بر این‌که حمل‌ونقل دریایی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های حمل‌ونقل ایران به کشورهای منطقه و فرا‌منطقه‌ای قلمداد می‌شود، گفت: سال گذشته ۱۵۴ میلیون تن کالا از بنادر تجاری کشور جابه‌جا شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.