| کد خبر: 174683 |

عفیفی‌پور آمار عملیات شش‌ماهه را تشریح کرد:

◄ صادرات ۱۷ میلیون تن کالای غیرنفتی

۳۷ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری بالغ‌بر ۳۷ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور با تشریح گزارشی از وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی در دوره زمانی شش ماه نخست سال ۹۷، اظهار کرد: از آغاز امسال تا ابتدای مهرماه جاری، بیش از ۳۷ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۳۹۲ تن انواع کالا در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که ۲۵ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۰۳ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۲ میلیون و ۵۱۹ هزار تن نیز به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

وی افزود: در این دوره زمانی، یک‌میلیون و ۴۲۸ هزار و ۷۹۶ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۱۵ هزار و ۸۶۲ تن نیز کابوتاژ (حمل‌ونقل ساحلی) شد.

صادرات غیرنفتی از رقم ۱۷ میلیون تن گذشت

عفیفی‌پور خاطرنشان کرد: حجم صادرات غیرنفتی در نیمه نخست سال جاری به رقم ۱۷ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۸۵۶ تن رسید و همچنین دو میلیون و ۵۲۴ هزار و ۸۰۹ تن، ترانزیت شد.

وی اضافه کرد: طی مدت یادشده، سه میلیون و ۳۷۵ هزار و ۲۴۷ تن ازاین‌گونه کالاها وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد.

۳, ۸ میلیون تن فرآورده نفتی صادر شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی شش ماه اخیر که در بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی این منطقه ویژه انجام شد، گفت: هفت میلیون و ۸۹۳ هزار تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی، کابوتاژ و ۲۴ هزار و ۴۱۵ تن نیز ترانزیت شد.

وی حجم صادرات این‌گونه کالاها را سه میلیون و ۸۸۱ هزار و ۲۹۴ تن اعلام کرد و اظهار کرد: ۷۲۰ هزار و ۳۳۵ تن فرآورده نفتی وارد بندر شهید رجایی شد که نشانگر کاهش ۳۵ درصدی است.

میزبانی از ۱۹۰۰ فروند شناور

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک هزار و ۹۲۵ فروند شناور در اسکله های چهل گانه دروازه طلایی اقتصاد ایران پهلو گرفت که از این تعداد، یک هزار و ۶۳۲ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگ‌ترین و مهم ترین بندر ایران است که به‌تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جابجایی فرآورده‌های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

۴۰ پست اسکله، بالغ‌بر ۵۰ محوطه خدمات کانتینری و نگهداری کالا، ۱۷۰ هزار متر مربع انبار سرپوشیده در مساحتی بالغ‌بر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی وجود دارد. اتصال این بندر به شبکه سراسری راه‌آهن و همچنین برخوداری از ۵۸ کیلومتر شبکه ریلی داخلی، از زیرساخت مناسبی برای بهره مندی صاحبان کالا از حمل‌ونقل ترکیبی بهره‌مند‌است.

هم‌چنین احداث مخازن نفتی در بندر خلیج فارس با ظرفیت نگهداری یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب، زمینه فعالیت شرکت های مختلفی در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و سوآپ فرآورده‌های نفتی را در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.