| کد خبر: 174676 |

◄ کاهش ترافیک بازگشایی مدارس هیچ ربطی به طرح ترافیک ندارد

محدوده طرح‌ترافیک 23 کیلومترمربع است و وسعت شهر تهران 780 کیلومترمربع لذا محدوده طرح‌ترافیک در مقابل کل وسعت تهران بسیار ناچیز است و تأثیری بر کاهش ترافیک صبحگاهی آغاز سال تحصیلی ندارد.

تین نیوز

معمولاً با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در آغاز سال تحصیلی جدید 30 درصد افزایش تردد و به تبع آن افزایش ترافیک را داریم.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این مطلب افزود: اما نمی‌توان گفت طرح‌ترافیک بر روی این موضوع تأثیر دارد محدوده طرح‌ترافیک 23 کیلومترمربع است و وسعت شهر تهران 780 کیلومترمربع لذا محدوده طرح‌ترافیک در مقابل کل وسعت تهران بسیار ناچیز است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علیخانی افزود: هیچ ارتباطی میان طرح‌ترافیک و ترافیک بازگشایی مدارس وجود ندارد در حقیقت طرحی در گوشه‌ای از تهران در وسعت 23 کیلومتر نمی‌تواند در کل تهران به لحاظ ترافیکی و کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار باشد؛ اما تعیین عوارض می‌تواند درصدی در کاهش سفر تأثیرگذار باشد.

عضو شورای‌شهر تهران ادامه داد: در گذشته فقط کسانی که مجوز خاص داشتند و تعدادی که مجوز روزانه دریافت می‌کردند می‌توانستند وارد محدوده شوند؛ اما با طرح‌ترافیک جدید همه می‌توانند با پرداخت عوارض وارد محدوده شوند و پرداخت عوارض بازدارندگی دارد و استفاده بی‌رویه را کم می‌کند.

او تأکید کرد: از سوی دیگر اجرای این طرح می‌تواند موجب افزایش ترافیک در اطراف محدوده طرح شود در حقیقت برخی مراکز اداری باهدف کاهش هزینه‌ها به مرز و یا خارج از محدوده منتقل می‌شوند و به‌تبع این اقدام ترافیک هم منتقل می‌شود که همه این موارد باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای‌شهر تهران با اشاره به اینکه باید بسته‌ای از سیاست‌ها هم‌زمان باهم اجرایی شود تا شاهد کاهش آلودگی هوای پایتخت باشیم افزود: تقویت حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو و اتوبوس‌رانی و تهیه واگن‌ها و اتوبوس‌های جدید که توسط شورا و شهرداری پیگیری می‌شود. همچنین سامانه موتورسیکلت‌ها باید ساماندهی شود چراکه در آلودگی و بی‌نظمی ترافیک تأثیر بسزایی دارد.

برخی اقدامات مدیریت شهری تهران مانند شناور کردن ساعات اداری و محدودیت تردد خودروهای پخش باعث شده تا امسال ترافیک صبحگاهی در ابتدای سال تحصیلی کاهش مناسبی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.