| کد خبر: 174664 |

◄ قطار اتوبوسی با بلیت 30هزار تومانی عازم مشهد شد

اداره‌کل راه‌آهن مشهد اعلام کرده است که از ابتدای مهر ماه روزانه دو رام قطار از مشهد به تهران و بالعکس با قیمت 30‌هزار تومان راه‌اندازی شده است.

تین نیوز

در حالی‌که شرکت راه‌آهن، امکان سفر به مشهد مقدس با پرداخت 88‌هزار و 300‌تومان برای کل هزینه رفت‌وبرگشت بلیت قطار به همراه یک شب اقامت هتل را فراهم کرده است، اداره‌کل راه‌آهن مشهد نیز اعلام کرده که از ابتدای مهر ماه روزانه دو رام قطار از مشهد به تهران و بالعکس با قیمت 30‌هزار تومان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این خدمت جدید از سوی شرکت رجا ایجاد شده و قطارها نیز از نوع دو طبقه اتوبوسی «قطار مهرصبا» هستند و ساعت ۱:۴۰ بامداد از مشهد حرکت می‌کنند و ۱۲:۴۰ وارد تهران خواهند شد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام بیان این نکته که این قطارها مجهز به سامانه تهویه مطبوع هستند، خبر از موفقیت راه‌آهن خراسان و کسب رتبه نخست این اداره‌کل در سطح کشور نسبت به جابه‌جایی مسافر در شش ماهه نخست سال جاری داد.

محمدهادی ضیایی‌مهر افزود: در این شش ماه، تعداد زائران و مسافران ورودی و خروجی به مشهد مقدس بیش از هفت میلیون و 450 هزار نفر بوده است و ان‌شاالله با ایجاد سفرهای ارزان‌تر شاهد رشد قریب‌الوقوع تعداد مسافرانی که قطار را به‌عنوان وسیله سفر خود انتخاب می‌کنند نیز خواهیم بود.

ضیایی‌مهر هم‌چنین خبر از رشد حدود 16‌درصدی جابه‌جایی مسافر در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل داد و اضافه کرد: روزانه به‌طور متوسط ۸۲ رام قطار به مشهد رفت‌وآمد دارند که ۷۰‌درصد آن مختص به مسیر تهران است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان افزود: 50‌درصد سفرهای ریلی کشور از 28‌شهر و مرکز استان به مسیر خراسان رضوی و مقصد مشهد اختصاص یافته است که این مسافران در مجموع با 14‌هزار و 294 رام قطار به‌صورت ورودی و خروجی جابه‌جا شده‌اند.

ضیایی‌مهر تاکید کرد: پارسال ۱۲‌میلیون مسافر به صورت ورودی و خروجی در مسیر ریلی خراسان جابه‌جا شدند و از مجموع ۱۰‌هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰‌کیلومتر آن معادل ۱۴‌درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

او معنی این عبارت را اینگونه تعبیر کرد که سالانه ۴۲‌درصد قطارهای مسافربری راه‌آهن ایران به مشهد رفت و آمد می‌کنند.

گفتنی است که علی کاظمی‌منش، مدیرکل نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن نیز نوع قطارهای به‌کار گرفته شده در این مسیر ریلی را «قطار مهرصبا» عنوان کرد و افزود: بلیت این قطارها نیز از طریق پایگاه‌های فروش اینترنتی بلیت راه‌آهن عرضه می‌شوند.

هم‌چنین مدیرعامل شرکت رجا در گفت‌وگو با خبرنگار ما خبر از ارائه بلیت 60‌هزار تومانی برای رفت‌وبرگشت در مسیر تهران-مشهد توسط این شرکت داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 0 0

    بسیار اقدام درست و قابل تقدیری است
    و در واقع ،دیدن سگمنت های مختلف مشتریان سرویس های مسافری ریلی محسوب می شود ، و یکی از روشهای پروموشن این نوع خدمات است

  • سعید 0 0

    سلام. در حالیکه شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری دائما از هزینه های بالای تعمیرات و نگهداری ناوگان ناله میکنند و تامین واگن نو را تقریبا غیر ممکن میدانند و تهدید میکنند که خدمات قطار های حومه ای را بدلیل پایین بودن قیمت بلیط و ضرر و زیان کلان محدود میکنند و در نشریات بیان میکنند که بنگاه ها توان جبران هزینه ها را ندارند سامان دادن قطار ارزان قیمت چه توجیهی دارد؟